Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Volvo 24T - 07.01.2012, 12:44:19
-
Moro
Ostin eilen tuomosen v70 2.4t koneella ja nyt kun ajettiin LahesT tänne ouluun päin,
ajon jälkeen haisee pikkasen semmomne vaihteisto tai moottoriöljyn käry?
Mistä vois vuotaa , onko joku perus vika vai mikä täs on. pohjassa ei näy ainakaa valumia eikä ajotietokone sano mitään.
Mutta on se niiiin kiva polkasta kun liikkuu :pomo:
-
Kuules paljon sillä autolla on ajettu eli turbon kunto onko se puoli kunnossa ja toinen seikka katso että sinne pakosarjaan ei valu mistään öljyä pieni määrä aiheuttaa kyllä käryä.Hyvä lamppu tutki konehuonee tarkkaan ja jos pystyst ajamaan johokin korkeamalle voit tutkia alusta rauhassa.Kun ostit auton oliko sisällä niin oliko seisontapaikala missään öljyläikkää.Ajotietokoneet ei kerro mitään näistä jutuista pitää ollaa tarkat silmät ja hyvä nenä.
-
Autolla ajettu 230tkm ja täydellisellä huoltokirjalla sekä suomi auto yhdeltä omistajalta, oli ainaki rehellinen ku piru.
Joo pitääpäs katsoa, ei kyllä jää mitää läikkiä vaika seiso 600km ajon jälkeen tuossa yön yli.
Ohjaus tehostimen säiliö on pikkasen märkä mutta muuta vuoto ei sillon näkyny.
-
Onko missään lappua että turbo olisi huollettu tai oliko edellisen omistajan kanssa juttua tuosta hommasta.Tutki ja kirjoittele tänne niitä kuulumisia ja katso se tehostimen öljynmäärä ja kuten muistat sinne pitää laittaa Volvon omaa tehostinöljyä tai vastavaa.
-
Joo vikakin tais selvitä,
koneen etupuolella menee joku öljy letku tms sellainen jossa on pikku mutka letkua ja rässätty kummastaki päästä metalli putkeen kiinni. Entinen omistaja oli sen pätkän vaihattanu viime kesänä ja se oli roiskinu syyläriin ja siihen ympäristöön öljyä joka alkaa haiseen, kun lämpenee.
Putsasin enimpiä mutta kun ilmat lämpeneee niin moottoripesu on aiheellinen.
Ohjaustehostimen korkki vuotaa vähän (samavika enon s60 t5:ssakin) mutta ei se vuoja niin paljoa että pääseen valuun moottoriin tms.
Eio turbon huollosta lappua, kuuluuko sen määräaikais huoltoon vai pitääkö huollattaa? Onko muut huollatanu paljon maksaa?
Entä minkä hintanen on vaihtaa automaatti laatikon öljyt?
Itellä kyllä on osaamis taitoa mutta ei nyt oikee nappaa näitä uusia autoja rassata kun puoli autoa pitää purkaa joka remontissa.
-
Sama hommaa turbossa kuin automaatissa ei kuulu normi huoltoihin .Turbo huoltohinnat pyörii siinä 380-400 pintaa tietysti riippuu mitä tarvitsee vaihtaa.Automaatttiöljyjen vaihto huuhtelemalla hinta 250-300 riippuu paljon öljyä käytetään huuhteluun.Voiko siihen korkkiin vaihtaa tiivistettä vai pitääkö ostaa uusi korkki?
Ps ja vaihda ne tehostimeen öljyt sekin on sellainen hommaa mitä ei tehdä huollossa ja pumppu kiittää.
-
Uusi korkki ei ole kallis ja onhan ne värkänneet itsekkin tiivisteitä mutta voi korjautua myös hyvällä tiivisteen putsauksella,ja tiivistettä erikseen siihen ei saa.
-
Muistaakseni maksoin laatikon öljynvaihdosta 300€. Mutta itse miettisin hetken, alkaisinko vaihdattaa öljyjä jos ei aikaisemminkaan ole vaihdettu. Nimim. Oppirahat maksettu ja laatikko vaihtoon..
Mutta jos on vaihdettu aina ajallaan, niin ei huolta. Vaihtoon vaan ja pidä huoli, että uusien vaihto tapahtuu huuhtelemalla.
-
Uusi korkki ei ole kallis ja onhan ne värkänneet itsekkin tiivisteitä mutta voi korjautua myös hyvällä tiivisteen putsauksella,ja tiivistettä erikseen siihen ei saa.
Ittellä kans vuoti josklus öljykorkki irroitin tiivisteen varovasti, putsasin sen ja korkin hyvin, asensin tiivisteen takaisin
toisinpäin kuin se oli ollut ja siihen loppui vuoto.
-
Ohjaustehostimen korkki vuotaa vähän (samavika enon s60 t5:ssakin) mutta ei se vuoja niin paljoa että pääseen valuun moottoriin tms.
-Ohjaustehostimen säiliöt tuppaavat turpoamaan, korjauksena uusi korkki siniseltä
-
Niin, kyllä jostain muusta pitää lähteä öljynkäryn syytä hakemaan kun ohjaustehostimen vuodosta.
Pakosarjan puolelta pitäs alkaa vikaa hakemaan, ja sinne ei tehostimen öljyt pääse, ja on ainoa paikka, missä öljy lämpenee/palaa niin että sen haistaa " öljyn käryksi "
Eli Turbo ja letkujen öljyvuodot,,nuo kun ei paikallaan ollessa tiputtele auton alle, nuo ohjaustehostimen ym. vuodot näkee aikanaan siitä kun auto seisoo ( läikkä alapuolella ) ja kasvavasta öljynkulutuksesta.
-
Niin, kyllä jostain muusta pitää lähteä öljynkäryn syytä hakemaan kun ohjaustehostimen vuodosta.
Pakosarjan puolelta pitäs alkaa vikaa hakemaan, ja sinne ei tehostimen öljyt pääse, ja on ainoa paikka, missä öljy lämpenee/palaa niin että sen haistaa " öljyn käryksi "
Eli Turbo ja letkujen öljyvuodot,,nuo kun ei paikallaan ollessa tiputtele auton alle, nuo ohjaustehostimen ym. vuodot näkee aikanaan siitä kun auto seisoo ( läikkä alapuolella ) ja kasvavasta öljynkulutuksesta.
Tuolla ylhäällä kirjotin jo että mistä se haju tulee,
eli koneen eestä menee joku öljy kierto metalli putkessa ja sitten mutka joka on kumiletkua, se oli vuotanu kesällä ja roiskinu koneen etu osaan ja syyläriin. Letku on vaihettu mutta autolla on ajettu sen verran vähä ja lyhyttä matkaa lähi aikoina niin ei oo palanu kaikki öljyt pois.
Niin ja jos joku osais suositella millä moottorinpesu aineella saa sen öljyn pois!
-
Tuolla ylhäällä kirjotin jo että mistä se haju tulee,
eli koneen eestä menee joku öljy kierto metalli putkessa ja sitten mutka joka on kumiletkua, se oli vuotanu kesällä ja roiskinu koneen etu osaan ja syyläriin. Letku on vaihettu mutta autolla on ajettu sen verran vähä ja lyhyttä matkaa lähi aikoina niin ei oo palanu kaikki öljyt pois.
Niin ja jos joku osais suositella millä moottorinpesu aineella saa sen öljyn pois!
No, sittenhän on kaikki hyvin, jos käryn aihe on pois :)
Liuotin pesuainetta vaan konehuoneeseen, ja kone puhtaaksi,,,no, onhan noita pesuaineita maailma täynnä,,paha mennä suosittelemaan mitään, koska on niin eri aineita,,,tässä on mahdollisuus samaan väittelyyn, kun " mitä öljyä " ;D
Sitte ei uiteta kaikkia paikkoja pesulla, koska seuraava kyssäri on, että kun pesin koneen, niin tapahtu,,,,,,,,,,,,,,, 8)