Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jylle - 07.01.2012, 16:05:37
-
kellää tietoa mikä valo on musta koukero vihreässä kolmiossa oranssilla pohjalla?
-
lambdan merkki, luettava vikakoodit.
-
Moottorin vikavalo.
-
"Moottorielektroniikassa häiriö"
Kertoo siis yleisesti että jostain syystä on tullut vikailmoitus ruiskutusjärjestelmässä.
-
Ja sitten ne vikakoodit ja lukuohjeet...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.0
-
Voi olla vika myös sytytyksessä eikä vain ruiskutuksessa ::)
-
:)
omassa B 230 FD:ssa tuo on syttynyt kolme kertaa 586 tkm:n matkalla. joka keralla olen vaihtanut happianturin.
eikä ole kuvattu valo palanut vaihdon jälkeen. bensankulutuskin on joka kerta anturin vaihdon jälkeen pudonnu joksikin aikaa.
boschilaista suosin ja suosittelen näissä.
vikakoodit on tietty hyvä lukea. silloin, kun ne on helppo omatoimisesti tutkia. kuten näissä tietyissä volvoissa.
nyky korjaamohinnoilla olen kuitenkin päätynyt samaan menettelyyn useammankin pirssin osalta. jos lamda-anturi maksaa jotain 80 euroa, sen vaihto, varsinkin, jos edellisellä on ajeltu päälle 50 tkm, on edullinen - tietysti vääräoppinen- tapa yrittää ratkaista palavan valon ongelma. vielä on aina tepsinyt. tuurilla varmaan... :pomo:
-
No tuuri on ollut hyvä. Tuo vika ruiskutusjärjestelmässä sisältää myös sytytysosion...
Tuo valo ei tosiaankaan ole sitten se, että lambda olisi rikki... (Yksistään... Yleensä kaikkea muuta maan ja taivaan väliltä.)
-
;) odotettu komentti.
tiedänhän mie sen. jotta vikakoodit kantsii lukea. onpahan vaan oma kokemus näistä moottorihäiriövaroituksista.
mulla ei vielä ole suostunut menemään muut osat rikki. ehkäpä reipas ajotapa ja tunnollinen perushuolto pitää volvonkin kunnossa. happianturi kestää sen vähä alle 200 tkm. tai oikeammin pysyy kunnossa. kuluva osa. ja kuten sanoin sen vaihtaminen vastaa suurinpiirtein korjaamotunnin hintaa... kokeiluna siis melko edullinen.