Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Karja - 24.01.2024, 01:11:59
-
Hei,
Olen uusi Volvon omistaja ja tuli ostettua tuollainen s60 2.0T. 2002.
Olisin kysynyt miten kestävä kone mahtaa olla? Ja mitä tyyppivikoja tuossa on.
Omien tietojen aika harvinainen kone ilmeisesti tuo 2.0T. Ei ilmeisesti ollut Suomeen tuotavia koneita. Voin olla väärässäkin.
-
Hei,
Olen uusi Volvon omistaja ja tuli ostettua tuollainen s60 2.0T. 2002.
Olisin kysynyt miten kestävä kone mahtaa olla? Ja mitä tyyppivikoja tuossa on.
Omien tietojen aika harvinainen kone ilmeisesti tuo 2.0T. Ei ilmeisesti ollut Suomeen tuotavia koneita. Voin olla väärässäkin.
Meillä oli vuosia C70 2.0T ’01 eikä siinä juuri ongelmia ollut. Mittarissa oli noin 200tkm.
Minulla on käsitys, että moottorin tilavuutta on pienennetty teknisin konstein eikä se juuri eroa saman perusmoottorin isommista versioista.
-
Meillä on just otsikon mukainen italiantuonti. Vahva vehjehän se on. En oo joutunut avaamaan mutta tais tuossakin olla se pienempi poraus niin sylinterit on vahvat.
Mikään ohjushan tuo matalapaineturbo ei ole.
Jakopään pidät vaan kunnossa.
Onhan se kiva kun ei oo niitä lampunpyyhkijöitä siinä heilumassa eikä siinä listassa reikiä niiden akseleille .
-
Hei,
Olen uusi Volvon omistaja ja tuli ostettua tuollainen s60 2.0T. 2002.
Olisin kysynyt miten kestävä kone mahtaa olla? Ja mitä tyyppivikoja tuossa on.
Omien tietojen aika harvinainen kone ilmeisesti tuo 2.0T. Ei ilmeisesti ollut Suomeen tuotavia koneita. Voin olla väärässäkin.
Iteltä löytyy 370k ajettu samanlainen. Öljyähän tuo näyttäis vievän noin litran päälle/5000km. Tiedä sitte mihin katoaa. tehot on tallella. ei tupruta sinistä tai muutakaan kaikki pelaa. Kerran imunokasta lähti stefa syystä X? uus on vaihdettu ja liimattu, hyvin on pysyny. Eikä kyllä tyhjäkäynnillä ainakaan puhalla öljykorkista vaan imee. Puolia on menny kolme tai 4 kappaletta, mutta ei ihme kun oli varmaan tehtaan omat
-
Iteltä löytyy 370k ajettu samanlainen. Öljyähän tuo näyttäis vievän noin litran päälle/5000km. Tiedä sitte mihin katoaa. tehot on tallella. ei tupruta sinistä tai muutakaan kaikki pelaa. Kerran imunokasta lähti stefa syystä X? uus on vaihdettu ja liimattu, hyvin on pysyny. Eikä kyllä tyhjäkäynnillä ainakaan puhalla öljykorkista vaan imee. Puolia on menny kolme tai 4 kappaletta, mutta ei ihme kun oli varmaan tehtaan omat
Kerran imunokasta lähti stefa syystä X? <----> Huohotin on tiensä päässä.
-
Sama peruskone kuin isompi, ei mitään olennaisia eroja paitsi sen tilavuuden kanssa puljattu.
Öljyähän ne vetelee kaikki mitä sisään kaataa. Mullakin 2.3 alkaa oleen jo aika juoppo mutta ei oo menoo haitannu. Kulutusta en öljylle oo mittaillu, kunhan välillä kattonu että sitä siellä on.
Ajettu jo yli puoli miljoonaa tuolla T5.
Et oo muuta kyselly niin varmaan oot tiedot saanu mitä tarviit.
-
Kerran imunokasta lähti stefa syystä X? <----> Huohotin on tiensä päässä.
Mutta eikö pitäis puhaltaa silloin tyhjäkäynnilläkin öljykorkista ? kovilla kierroksilla en ole koittanu, jolloin stefa sieltä lähtikin
-
mulla s60 2001 t5 oli ajettu noin 500 000km kun imunokan stefa pullahti pois kolostaan vaikka huohotus pelasi.se stefa vaan kovettuu ihan kivikovaks eikä pysy sen takia siellä paikallaan.
-
mulla s60 2001 t5 oli ajettu noin 500 000km kun imunokan stefa pullahti pois kolostaan vaikka huohotus pelasi.se stefa vaan kovettuu ihan kivikovaks eikä pysy sen takia siellä paikallaan.
Tämäkin on tosi.
-
Mutta eikö pitäis puhaltaa silloin tyhjäkäynnilläkin öljykorkista ? kovilla kierroksilla en ole koittanu, jolloin stefa sieltä lähtikin
Puhaltaa jos on tukossa. Testaa se huohotus gummi hanskalla.
-
mulla s60 2001 t5 oli ajettu noin 500 000km kun imunokan stefa pullahti pois kolostaan vaikka huohotus pelasi.se stefa vaan kovettuu ihan kivikovaks eikä pysy sen takia siellä paikallaan.
Joo. oli se omakin niin haprakas kunnos että ei ihme.
-
Puhaltaa jos on tukossa. Testaa se huohotus gummi hanskalla.
Pitääpi joku päivä kattoa uusiks. paperin palalla tuli sillon testattua ja imi paperia öljykorkista