Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: JPN_V70D3OR - 07.01.2012, 21:45:21
-
Etäavainta ei tarvitse pitää virtalukossa ajon aikana (kyseessä on siis normaaliavain, eikä PCC)
Itseasiassa riittää kun avaimen työtään koloon vaikka vain suojaläpän aukeamisen verran, ja samalla kädenliikkeellä painasee käynnitysnappia. Välittömästä tämän jälkeen avaimen voi laittaa taskuun, edes sammuttaessa etäavainta ei tarvita, vaan pelkkä napain painallus riittää.
-
Tuli mieleen sellainen kysymys että miten noissa toimii rattilukko ja mikä sen vapauttaa? ???
-
Tuli mieleen sellainen kysymys että miten noissa toimii rattilukko ja mikä sen vapauttaa? ???
Näitä sähköisiä avaimia ei käännetä, eikä mekaanista yhteyttä ole. Äänen perusteella rattilukoa hoitanee sähkömoottori.
-
Näitä sähköisiä avaimia ei käännetä, eikä mekaanista yhteyttä ole. Äänen perusteella rattilukoa hoitanee sähkömoottori.
Tiedän kyllä tuon mutta sitä mietin että mistä sähkömoottori saa ohjauksen...?
-
Tiedän kyllä tuon mutta sitä mietin että mistä sähkömoottori saa ohjauksen...?
Avaimessa ei ole mitään kontaktinastoja, vaan se etäluetaan kolossaan, jonka jälkeen surahtaa ko. moottori ja sallitaan käynnistyminen.
Avaimen pitää (testieni mukaan) kuitenkin olla ainakin puolittain kolossa, jotta se luetaan. Jotenkin pitäisi tuunata tehokkaampi antenni, jotta avainta voisi pitää aina taskussa :)
-
Avaimessa ei ole mitään kontaktinastoja, vaan se etäluetaan kolossaan, jonka jälkeen surahtaa ko. moottori ja sallitaan käynnistyminen.
Jees, tätä hain... :)
-
Avainpesä imaisee avaimen sisään ja lukittuu sinne. Minulla ei voi käynnistää ilman, että avain on lukittunut sisään. Avaimen lukittuessa aukeaa myös rattilukko.
-
Onkohan uusissa siirrytty kiinalaisen alihankkijan tekemiin avainpesiin ja siten vähän suurempiin toleransseihin ELK
Mietin vain, että kai sen pitäis uutena toimia noin. Avainpesä imaisee avaimen sisään ja lukittuu sinne. Minulla ei voi käynnistää ilman, että avain on lukittunut sisään. Avaimen lukittuessa aukeaa myös rattilukko.
-
Jotain säästöohjelmaa noiden uusien avainpesien kanssa on alettu noudattaa.
Vanhemmissa se avain tosiaankin 'imaistaan' sisään, mutta uudemmissa malleissa avain vain tuupataan sinne - jotenkin paljon halvemman ja laaduttomamman oloinen ratkaisu kuin noissa vanhemmissa.
Ainakin oma ex-V70 MY10 oli vielä tuolla laadukkaamman oloisella avainpesällä. Minulla on nyt uudessa tuo PCC, joten en ole tuota kokeillut - tuohon 'avaimettomaan' ratkaisuun olen kyllä ollut tyytyväinen vaikka aluksi hieman epäilytti koko ratkaisu.
-
Avainpesä imaisee avaimen sisään ja lukittuu sinne. Minulla ei voi käynnistää ilman, että avain on lukittunut sisään. Avaimen lukittuessa aukeaa myös rattilukko.
Pakkohan tätä oli testata :idiot2: 2008 mallinen S80 vetää sen avaimen moottorilla pohjaan. Kuitenkin avaimen nopea painallus niin että ei annakaan avainta huijaa vetomoottorin luulemaan että avain on kolossaan. Tuolloin start-napin painallus näköjään käynnistää auton vaikka avain on juuri ja juuri kolossaan. Samoin rattilukko avataan. Startin jälkeen tuon avaimen voi ottaa kauemmaksi. Muutaman sentin päähän kun ottaa, niin ei start-nappi toimikaan, vaan tulee avainvirhe. En kyllä suosittele tuon avaimen ottamista esim. taskuun. Ties missä tilanteessa auto huomaisi tuon tempun kesken ajon ja palauttaisi rattilukon päälle ???