Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: T5FI - 15.02.2024, 01:28:46
-
Onko kellään tietoa. mitä kaikkea pitäis lähtee lisäämään/vaihtamaan jotta sais muutettua STC:n DSTC:ksi . Ainakin ilmeisesti STC:n Napin tilalle DSTC nappi ? Pitääkö ABS boksia lähtee vaihtamaan tms ? ja mitä kaikkea pitäis ohjelmoida lisää ?
-
napin lisäksi tulee äkkiä mieleen, abs boxi, abs pumppu, jarrupääsylinteri, jarrutehostin ja ratin kehä. Varmasti jotain muutakin on viellä
-
napin lisäksi tulee äkkiä mieleen, abs boxi, abs pumppu, jarrupääsylinteri, jarrutehostin ja ratin kehä. Varmasti jotain muutakin on viellä
Hmm. Luulis ratin kehän käyvän keskenääm. jarrutehostimesta en osaa sanoa, niitäkin on ilmeisesti kahta ellei enemmänki erinlaisia. Ja tuo abs pumppuhan vaihtuis samalla jos ottais jostain romuautosta tuon boxin jossa on dstc. Ja kyllä näköjään ois eri jarrupääsylinteri nois.
Ajatellu jos toiseen volvoon koittais lyödä ton DSTC:n kun ollu sen verran hyödyllinen ominaisuus tän hetkises jolla ajan.
-
Tehostin on omanlainen dstc:ssä.
Mulla kun tuosta ei oo kuin riesaa kun joutuu aina painaan sen pois päältä että saa ite säännösteltyä kaasua kunnolla ja ajettua kurvit normaalisti. ELK
-
P2 V70 AWD:ssa DSTC oli kyllä harvinaisen perseestä. Pikkusenkin käänsi rattia lumipöperöisessä risteyksessä niin rekan alle jäi kun moottorista lähti kaikki tehot. Ajonhaittausta tästä ei saa pois vaikka kuinka rämpyttää nappia.
Nykyisessä P3 V60 AWD:ssa se toimii paljon paremmin ja ajonvakautuksen saa pois päältä.
-
napin lisäksi tulee äkkiä mieleen, abs boxi, abs pumppu, jarrupääsylinteri, jarrutehostin ja ratin kehä. Varmasti jotain muutakin on viellä
Autoon pitää myös lisätä yaw sensor, vaimikäsenytoli, sitä ei IMO STC:llä varustetuissa ole. Siis anturi, joka havainnoi auton kiihtyvyyttä auton pystyakselin suhteen.
-
Autoon pitää myös lisätä yaw sensor, vaimikäsenytoli, sitä ei IMO STC:llä varustetuissa ole. Siis anturi, joka havainnoi auton kiihtyvyyttä auton pystyakselin suhteen.
jep.
Sitten viellä toki mitään johtoja ei ole stc autossa dstc:lle
-
Autoon pitää myös lisätä yaw sensor, vaimikäsenytoli, sitä ei IMO STC:llä varustetuissa ole. Siis anturi, joka havainnoi auton kiihtyvyyttä auton pystyakselin suhteen.
Havainnoi kulman muutosta eli kulmakiihtyvyyttä, ei niinkään auton kiihtyvyyttä taivasta kohti :)
-
P2 V70 AWD:ssa DSTC oli kyllä harvinaisen perseestä. Pikkusenkin käänsi rattia lumipöperöisessä risteyksessä niin rekan alle jäi kun moottorista lähti kaikki tehot. Ajonhaittausta tästä ei saa pois vaikka kuinka rämpyttää nappia.
Nykyisessä P3 V60 AWD:ssa se toimii paljon paremmin ja ajonvakautuksen saa pois päältä.
Tehostin on omanlainen dstc:ssä.
Mulla kun tuosta ei oo kuin riesaa kun joutuu aina painaan sen pois päältä että saa ite säännösteltyä kaasua kunnolla ja ajettua kurvit normaalisti. ELK
jep.
Sitten viellä toki mitään johtoja ei ole stc autossa dstc:lle
Omassa tuossa 02 s60 saa kokonaan pois päältä sen napista jos on tarve. ei jää muutaku abs päälle. Tiedä sitte millä perusteella niitä on laitettu saako kokonaan pois vai ei. Itellä tuo vaan on rajottanu kaasua pidon mukaan. tietty antaa vähä sutia että pääsee etiäppäi.
joskus toki pitää itekki ottaa pois päältä jos tarve kiihdyttää kunnolla talvella vaikka sutiskin. Lähinnä haluaisin sen takia tuon kun osaa samantien reagoida ja korjata oikein jos lähtee vaikka perä alta talvella tai märällä säällä. parhain ominaisuus tuossa on ollu tuo kun avustaa kääntymisessä jarruttamalla pyöriä jos ei meinaa kääntyä sinne minne haluaa "pelkkien etupyörien" avulla.
Mut pitää kyl miettiä viellä taitais tulla aikamoinen operaatio jos pitää lisää johtosarjojakin vetää :idiot2:
-
Omassa tuossa 02 s60 saa kokonaan pois päältä sen napista jos on tarve. ei jää muutaku abs päälle. Tiedä sitte millä perusteella niitä on laitettu saako kokonaan pois vai ei. Itellä tuo vaan on rajottanu kaasua pidon mukaan. tietty antaa vähä sutia että pääsee etiäppäi.
joskus toki pitää itekki ottaa pois päältä jos tarve kiihdyttää kunnolla talvella vaikka sutiskin. Lähinnä haluaisin sen takia tuon kun osaa samantien reagoida ja korjata oikein jos lähtee vaikka perä alta talvella tai märällä säällä. parhain ominaisuus tuossa on ollu tuo kun avustaa kääntymisessä jarruttamalla pyöriä jos ei meinaa kääntyä sinne minne haluaa "pelkkien etupyörien" avulla.
Mut pitää kyl miettiä viellä taitais tulla aikamoinen operaatio jos pitää lisää johtosarjojakin vetää :idiot2:
Totta. En muistanut mainita, että -05 muuttui sähköjärjestelmä ja siinä ei saa kuin vetoluistoneston pois.
-
Toi DSTC rajoittaa etenemiskykyä tosi paljon, mutta onneksi sen saa kytkettyä helposti pois. Ongelma on siis se, että se rajoittaa vetoja tosi rankasti ihan kävelyvauhdissakin, jolloin eteneminen pöpperölumessa tyssä täysin, kun joku pyörä vähän suttaisee, eli aina. Ja kun maavaraakaan ei ihan hirveästi ole, niin pitää mennä joko vauhdilla tai sitten ottaa ko. ominaisuus pois päältä, jos se kotikatu on taas kerran auraamatta.
-
Joo, kaipa se nappi on sitä varten just. Näissä uudemmissa mennään muka turvallisuus edellä niissä malleissa missä sitä ei saa pois.
Vai oisko siellä sulake sille .. ;) cem yksiköllä meinaan.
-
Toi DSTC rajoittaa etenemiskykyä tosi paljon, mutta onneksi sen saa kytkettyä helposti pois. Ongelma on siis se, että se rajoittaa vetoja tosi rankasti ihan kävelyvauhdissakin, jolloin eteneminen pöpperölumessa tyssä täysin, kun joku pyörä vähän suttaisee, eli aina. Ja kun maavaraakaan ei ihan hirveästi ole, niin pitää mennä joko vauhdilla tai sitten ottaa ko. ominaisuus pois päältä, jos se kotikatu on taas kerran auraamatta.
Itellä ei niin paljoo ainakaan rajota että liike tyssäis. aina kyllä päässy se päällä pois auraamattomista paikoista. Mutta just sitä vartenhan tuo nappi on jos on enemmän haittaa kun hyötyä tilanteessa... Mutta on nuo uudet sitte kyl vähä jossei saa ollekkaa pois....