Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: rapsu - 08.01.2012, 17:34:12
-
Tuli vihdoin laitettua paikoilleen kun oli pyörinyt tallin pöydällä useamman vuoden. Kyseessä siis tuo itse lämmitin,puhallin säätö jännitereleellä ja se perus viikkokello 5-napilla (kello,P,liekki,nuoli,nuoli). Asennus tehty nm. Dinosaurus ohjeilla vanhalta foorumilta. Puhallinjuttu toimii tuolla säätöreleellä (sen muutaman sekunnin kun yrittelee päälle).
Perusongelma on ettei tee muuta kuin yrittää n.2-3 sek. ajan, ei taida kuulua muuta kuin kiertovesipumpun ääni ?)
Kellon olen asettanut aikaan koska vaatii sen aluksi. Liekkiä kun painaa niin yrittää sen em. 2-3 sek.
Ihan virallisen kytkennän mukaan olen tehnyt elikkäs kellolla tulee
+12v (pun) nastaan 11.
-12v (rusk) nastaan 12.
S+ (kelt) nastaan 2.
Nuohan on ne välttämättömät. Mutta vaatiiko tuon hyppylangan 4 ja 12 nastan väliin (tekstissä puhutaan ADR deaktivoinnista) ????
Sitten on vielä pari piuhaa elikkäs musta/valk ja sin/valk Onko tarvetta kytkeä ? Sini/valk on ilmeisesti diagnostiikan piuha (nasta 8 )......
Eri vaihtoehtoja tullut kokeiltua mutta ei vain pelitä. Jos jollain olis varmaa tietoa niin syvä kumarrus.
En usko oikein että se vois aiheuttaa jos pa linja on tankilta vedetty hiukka normia isommalla putkella (3-4mm) ?
Jos sais aluksi ihan varmasti toimivan kytkennän niin kävis sitte tarkistaan ettei ole lukossa yritysten takia (ei ole ainakaan mitään koodia missään vaiheessa antanut vaikka tuo 8 nastakin ollut kytkettynä)
Edit: Pitänee aluksi ainakin alkaa mittailemaan nuo kaikki piuhat ettei ole katkoksia esim. pa-pumppu (jotenkin tuntui aika köpöltä tuo piuhasarja kun tuntui helposti menevän punneille)...
-
Eikös eberistä pysty lukemaan vikakoodit itsekkin viikkokellon avulla, en nyt pikaiseen etsimällä löytänyt googlella siihen ohjetta, mutta luulisi sen jostain löytyvän.
Jotain paria nappia siinä piti painaa yhtäaikaa pohjaan hetkeksi ja sitten tuli vikakoodit esiin, sillähän siitä lienee pääsee etiäpäin sitten.. jos se homma tuossakin toimii noin.
-
Viikkokellon käyttöohje löytyy http://www.autola.fi/tuoteryhmat/ajoneuvolammittimet/fi_FI/eberikayttoohjeet/
Ja samassa muitakin käyttöohjeita.
-
Viikkokellon käyttöohje löytyy http://www.autola.fi/tuoteryhmat/ajoneuvolammittimet/fi_FI/eberikayttoohjeet/
Ja samassa muitakin käyttöohjeita.
Oli mulla jo Lontoon kielellä sama ohje. Tuossa ohjeessa mainittiin että lukituksen saa pois moduulikellolla ja että ohjeet olis vianetsintä/korjaus ohjeissa. En kyllä löytänyt mitään korjausohjeita ?! Olis hyvä tietää tuo lukituksen/vikojen poisto kun on tullut räplättyä useempaan kertaan käyntiin joten varmaankin lukossa... ??????????
Noiden piuhojen kytkentä kellolle kun varmistuis jostain että mitä tarvii ja mitä ei ?
Pitänee kokeilla huomenna soittaa eberikorjaamoon ja toivoa että suostuvat neuvomaan.
Edit: Taisipa löytyä jotain ratkaisuja ongelmaan kun eksyi oikeille sivuille...
http://www.espar.com/tech_manuals/
-
Nyt alkoi laite pelittään *taavih-> Viaksi paljastui tuo hyppylanka 4 ja 12 nastan välillä. Elikkäs 4 nasta ei saanut kunnolla maata. Parit kerrat heitti F52 vikakoodia kun pumppaili ilmat pa letkusta mutta sitten ei herjoja. Pitänee tehdä lähiaikoina ihan jokin kooste ettei tarvi muitten tapella asian kanssa...
Kiitokset vain linkeistä ja vinkeistä. 8)
Nyt ei vain päivävalot sammu kun reagoi tuohon lämmittimen jännitevaihteluun mutta se nyt ei ole vakavaa, näkeepähän paremmin kaupasta tullessa missä se auto on parkissa.
-
Mikähän ihme on kun ei meikä enään pääse tuonne vanhalle foorumille missä olis ollut toi "dinosauruksen" ohje. onkohan se kuollut ja kuopattu ihan totaalisesti ?????????+
-
Siellä on hyvin tod.näk nyt menossa joku päivitys mikä piti olla jo ajat sitten,
en muista koskiko se palvelinta vai mitä, se päivitys.