Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Hannuak - 08.03.2024, 15:34:33
-
Kyseessä v70 t5 2000 kakkoskoppanen, tyhjentää akun satunnaisesti, lähtee kotona parkkipaikalta ihan normaalisti, puolentunnin kauppareissun jälkeen startatessa kuuluu vaan zäk zäk apuvirralla käyntiin ja taas toimii 1-5kk kunnes sama uusiutuu, haluaisin jo päästä vara-akusta takajalkatilassa eroon, missä vika?
-
Kyseessä v70 t5 2000 kakkoskoppanen, tyhjentää akun satunnaisesti, lähtee kotona parkkipaikalta ihan normaalisti, puolentunnin kauppareissun jälkeen startatessa kuuluu vaan zäk zäk apuvirralla käyntiin ja taas toimii 1-5kk kunnes sama uusiutuu, haluaisin jo päästä vara-akusta takajalkatilassa eroon, missä vika?
Onko autossa oleva akku kuinka vanha? Voisko olla että vanhasta akusta puhti pois, hapettumia jossain ja kun annat apuvirtaa niin saa paremmin jerkkua ja pätkähtää tulille.
-
Zäk zäk, akkuvika juu tai liitosvika. Moottorin maadotus?
-
Akku mitattu ja on voimissaan, aika tehokasta on purkautuminen kun puolentunnin kauppareissun aikana tyhjenee-
-
Mittaamalla selviää minne purkaa.
-
Nii ja purkautuuko se oikeasti vai onko huono kosketus jossain.
Ku ei lähe niin mittaa akkujännite onko purkanut.
-
Haluaisin tietää mihin apuakku kytketään jos se kerran auttaa. Veikkaan, että miinus tulee johonkin moottorin korvakkeeseen ja auttaa, koska moottorin maadoituskaapeli (kuten Laatikkovika jo kertoi) on joko lähes poikki tai liitos löysällä. Omassani kaapeli oli poikki liittimen sisällä moottorin päässä.
-
Yksi mikä on monesti tullut vastaan joka tyhjentää akun todella nopeasti on ilmastoinnin kompuran magneettikytkin ja sen aihettaa takerteleva magneettikytkimen rele.