Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: rommitommi - 09.01.2012, 10:57:37
-
Elikkä elikkä, viime viikolla alotti ton ekojen lumien tultua...Otin akun irti ja sen jälkeen toimi noin viikon ongelmitta, mutta nyt kun pakkasta on vähän enemmän, niin ei auta enää akun irrottaminen, tai auttaa, mutta heti seuraavalla kylmäkäynnistyksellä flekti alkaa taas huutamaan täysillä.
Eli käytännössä kun käynnistän auton aamulla pihalta(ei tolppaa), niin flekti alkaa huutamaan, mutta kun käynnistän firman lämpimässä hallissa iltapäivällä, niin ei mitään ongelmia.
Meneekö flekti uusiksi, vai onko vain jäätymisen tms vaikutusta? Mitä tehdä?
Lisäsin viikonloppuna jäähdytysnestettä(ilmotteli aamusin vähästä jäähdytysnesteestä), ja nyt sitä on aika max-rajoille. Onkohan tolla vaikutusta?
-
Onko niin, että ongelmat alkoi jäähdytysnesteen lisäämisen jälkeen? Jos "kyllä", niin ota nestettä vähän pois, vaikka tällä ei mitään selkeää yhteyttä olekaan. Itse olen aina selvinnyt melko pitkälle vianhaussa osittain senkin avulla että muistaa mitä on tehty viime aikoina.
-
Vai olisko lämpötila-anturi menossa/huono kontakti...?
-
Vai olisko lämpötila-anturi menossa/huono kontakti...?
Voiko lämpöanturin piuhan irrottaa ja testata mitä sitten tapahtuu. Jos, niin missä tämä anturi sijaitsee?
-
Voiko lämpöanturin piuhan irrottaa ja testata mitä sitten tapahtuu. Jos, niin missä tämä anturi sijaitsee?
Minä olen ymmärtänyt että flekti(t) rupee huutamaan täysillä jos anturilta ei tule järkevää arvoa.
Anturin sijainnin saa kertoa joku muu...
-
Tuli sen verran huomattua, että kun viime viikolla alkuviikosta oli nollakelit, niin eipä ollut ongelmia minkään suhteen, eli tosiaan vaatii sen pakkasen, että iskee vika päälle. Tänään nyt luonnollisesti -13 pakkasilla flekti pyöri täysillä koko duunimatkan....
Eilen ajelin autolla useampaan otteeseen, ja kerran aamulla otin akun irti, niin sen jälkeen ei tarvinnut koko päivänä ottaa, vaikka lämpömittarin mukaan moottori olikin täysin kylmä.
Museon puolelta luin, että joillakin oli toi lämpötila-anturi sekoillut liian alhaisen akkujännitteen takia. Onhan toi omakin akku jo 7v vanha, mutta jaksaa kyllä pyöräyttää nätisti käyntiin jopa tällä pakkasella.
Lämpötila-anturiin viitannee sekin, että vaihteisto toimii melko omituisesti sen jälkeen kun tuo vika lyö päälle? Toimii samalla tavalla kuin kylmänä; kierrättää 2500rpm asti pienelläkin kaasulla ja lukitsee paljon varovaisemmin kuin normaalisti.
-
Jos samas paikas ku 98' S70, ni kurkkaa termostaattikotelo..
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=1&t=41874
Toinen vastaus=kuva.. ;)
-
Imuilman lämpötila-anturihan se vikakoodia antoi, kun kävin eilen Debil:ssä koodit luetuttamassa.
Huomenna menee anturi vaihtoon, saas nähdä jos sillä tokenisi.
Meni just vuoden vakuutukset ja autoveroakin tuli maksettavaksi 216,51€, ja katsastuskin oli tiistaina ....on tää autoilu halpaa :buck2: