Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Itikkapoukana - 01.04.2024, 13:21:41
-
Volvo on ollut talven seisonnassa ja nyt ilmoittaa että ajonvakautus tarvii huollon. Lisäksi vasen viiksi(vilkut,pitkät..), ja ohjaispyörän napit ei toimi. Sulakkeet ehjät ja akkukin antaa virtaa.
Mistähän lähtis seuraavaksi vikaa etsimään?
-
Kokeile irrottaa akku hetkeksi ja katso tokeneeko toi viiksi sillä. Vikakoodit kannattaa myös katsoa, niin näkee mistä DSTC on pahoittanut mielensä.
-
Kosteus tekee mielenkiintoisia vikoja jos seisoo pidempään..
Akku oli paikallaan koko talven kengät kiinni?
Jos näin niin akusta kengät irti ja lataukseen, sitten lukea vikakoodit.
Mutta veikkaan kosteuden aiheuttamia ongelmia jos oli koko talven ulkona..
-
Ei näytä mitään vikakoodeja. Akkuakin käytetty irti. Kosteutta epäilen itsekki. Onko se helpoin ootella kesän helteitä?
-
Millä koodit on luettu? Kyllä sieltä vikakoodi on pakko irrota kerta mittaristo ilmoittaa sitä vikailmoitusta.
-
Juuri näin, herjan jos pukannut niin koodi löytyy sata varmasti oikealla lukijalla.
-
Päivitystä.. Volvosta nyt vikakoodit luettu ja tämmöistä ongelmaa:
https://aijaa.com/8F3NTu (https://aijaa.com/8F3NTu)
CEM vaihdettu ja ohjelmoitu, mutta ei merkkihuollossa. Samat viat edelleen.
Onko muuta vaihtoehtoa kuin merkkihuolto?
-
Ohjauspyörän kääntö anturi pimeänä ja jos viiksikään ei toimi niin ratin alta liittimet syyniin, aika selkeä viite sinne suunnalle koodien perusteella. Mikä tuon cem yksikön vian keksi?
-
Ohjauspyörän kääntö anturi pimeänä ja jos viiksikään ei toimi niin ratin alta liittimet syyniin, aika selkeä viite sinne suunnalle koodien perusteella. Mikä tuon cem yksikön vian keksi?
Autosähkökorjaamo sen vian keksi ja sitten kun ei sillä tullut kuntoon niin epäilivät etteivät saaneet ohjelmoitua oikein uutta cemiä. Ite pitäis kaikki tehä. Onkohan tuo kääntöanturin vaihto kova homma?
-
Kato ne ratitiputken alla olevat liitokset ensin läpi, riittää että hapettumaa niissä kun kuitenkin pitkään seissyt.