Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kätkäläinen48 - 09.01.2012, 17:52:06
-
Missä on vikaa kun infossa ilmoitus että huolla turvatyyny heti.Toinen ihmeellinen ongelma on sellainen että mittarit menee nollille ja mittarivalot sammuvat ja syttyvät kohta uudestaan ja nopeus ja kierroslukumittari alkaa toimia. Muuten auto toimii normaalisti.
-
Missä on vikaa kun infossa ilmoitus että huolla turvatyyny heti.Toinen ihmeellinen ongelma on sellainen että mittarit menee nollille ja mittarivalot sammuvat ja syttyvät kohta uudestaan ja nopeus ja kierroslukumittari alkaa toimia. Muuten auto toimii normaalisti.
No, haulla varmaan löytyy enemmänkin, mittariston juotosvikaan ainakin mulla kääntyis ajatukset.
-
Juu ei muuta ku mittaristo korjaukseen... Meiltäkin saa apua ripeästi ongelmaan...
-
Hyvin samanlaisia oireita kuin mitä oli omassa tapauksessani (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=13650.0), kannattanee varmuudeksi lukaista läpi.
-
Autossani oleva mittaristo meni pimeäksi.Mittarivalot meni pimeäksi ja nopeus ja kierroslukumittarit meni nollille.Info ilmoittaa että turvatyyny on huollettava heti. Mittaristo on siis rikki.Onneksi Lahdesta löytyi korjaamo joka korjaa mittaristoja ja antavat 2 vuoden takuun korjaukselle ja sanovat että saavat mittaristot toimimaan.Korjaukselle ilmoitetaan hinnaksi 250 €.Hinta sisältää mittariston irroituksen,korjauksen ja takaisin asennuksen.Ei paha hinta verrattuna Autosalvan ilmoittamaan hintaan 1000 €.Tänään 03.02.2012 käytin autoni Lahdessa AutoAlarmissa ,nyt on mittaristo kunnossa :) ;D.Kannatti käyttää säästin 750 € ;D
-
Autossani oleva mittaristo meni pimeäksi.Mittarivalot meni pimeäksi ja nopeus ja kierroslukumittarit meni nollille.Info ilmoittaa että turvatyyny on huollettava heti. Mittaristo on siis rikki.Onneksi Lahdesta löytyi korjaamo joka korjaa mittaristoja ja antavat 2 vuoden takuun korjaukselle ja sanovat että saavat mittaristot toimimaan.Korjaukselle ilmoitetaan hinnaksi 250 €.Hinta sisältää mittariston irroituksen,korjauksen ja takaisin asennuksen.Ei paha hinta verrattuna Autosalvan ilmoittamaan hintaan 1000 €.
Tuliko siis varmasti kuntoon vai oletko vasta viemässä autoa pajalle? Itsellä vm. 1999 2,5D-kasikymppinen oireili juuri noin, kun CEMmi oli rikki. Lahdessa käytin ensin mittariston korjauksessa, mutta Sercap korjasi sitten CEM-boksin ja nyt on pelannut 1,5v ja 40tkm...
-
Olen vasta viemässä autoa pajalle.
-
Mistä löytyisi kuvia sähköisestä kaasuläppäkotelosta purettuna.Kotelossa jotain vikaa moottori ei reagoi kaasun painamiseen,moottori pysyy vain tyhjäkäynnillä siis moottori ei ota kierroksia.Putsasin kaasuläppäkotelon,otin ensin akunkengät irti.Tämän jälkeen irroitin kotelon ja putsasin sen.Kaasuläppäkotelo kiinni ja sen jälkeen kytkin akkukaapelit.Tämän jälkeen auto toimii hienosti :) ;D
-
Mistä löytyisi kuvia sähköisestä kaasuläppäkotelosta purettuna.Kotelossa jotain vikaa moottori ei reagoi kaasun painamiseen,moottori pysyy vain tyhjäkäynnillä siis moottori ei ota kierroksia
Toimiiko kaasupoljin ?
-
Toimii.Vika ilmenee silloin tällöin.
-
Toimii.Vika ilmenee silloin tällöin.
Juu, mutta toimiiko se kaasupolkimella oleva vastus, joka ohjaa tuota kaasuläppää, kyllähän poljin aina toimii, vai onko sulla vielä vaijerikäyttöinen kaasupoljin ?
-
Ei ole vaijeria volvossa,koiralla vaijeri juoksunaruna
-
Onko katsottu testerillä kaasupolkimen toiminta?
-
Minulla oli mittaristossa vikaa,se meni pimeäksi,mikään ei toiminut.Moottori ei reagoinu kaasuun,oli tyhjäkäynnillä.Mittariston korjaus olisi maksanut merkkiliikkeessä 1000 € ja kaasuläppäkotelo olisi maksanut 800 €.Otin akkukaapelit irti ja putsasin kaasuläppäkotelon hyvin ja asensin sen takaisin ja kaapelit kiinni.Mittaristo korjattiin Lahdessa Autoalarmissa se maksoi 250 €.Nyt auto toimii ilman mitään ongelmia. Säästin 1550 €.Merkkiliike on roisto. :) ;D Tilasin uuden kaasuläppäkotelon Akaan autotarvikkeesta, maksoi 599 €.Nyt auto on toiminut jo yli vuoden ilman ongelmia,kannatti homma.
-
Näissä läppäkoteloissa suurimmassa osassa vika on sellainen, että siihen ei puhdistus auta, kun sieltä on sisäisiä komponentteja kulunut, joten yleensä se vaatii sen uuden osan.
Näillä pakkasilla se mönjä siellä läppäkotelon putkessa voi tosiaan aiheuttaa vaikkapa läpän jäätymisen ja sitäkautta vastaavia vikakoodeja, kuin sisukaluiltaan viallisen kotelon tapauksessa, jolloin se puhdistus tosiaan auttaa.
Autokorjaamo ja elektroniikan korjaamo on yleensä eri yrityksiä, pintaliitoskomponenttien juottaminen ei ainakaan toistaiseksi kuulu normaali korjaamon tekemiin toimenpiteisiin, siksipä olikin hyvä, että toimitit rikkinäisen osan oikeaan paikkaan korjattavaksi, eli alan erikoisliikkeeseen :)
-
Eikös noita läppäkoteloja pystynyt jotenkin ohjelmoimaan siten että se sallisi "suuremman" heiton ohjearvoista auton tietokoneessa ja tätäkautta saatais vielä vähän lisää kilometrejä ennen täydellistä toimimattomuutta.?
-
Kysyin tätä ohjelmointia yhdestä Volvon lähikorjaamosta ja ilmoittivat ettei ole mitään erikosita ohjelmaa saatavilla. Onko olemassa tai ei sitä en tiedä.
-
Kysyin tätä ohjelmointia yhdestä Volvon lähikorjaamosta ja ilmoittivat ettei ole mitään erikosita ohjelmaa saatavilla. Onko olemassa tai ei sitä en tiedä.
Vuoden 2006 paikkeilla tullut läppäkotelon päivitys sisältää hieman suuremmat rajat vikakoodien syntymiselle ja vikatilaan menolle, jos ohjelmisto on päivitetty tuon jälkeen, ei päivittäminen hyödytä tuolta osin.
-
Ei auttanut kaasuläppäkotelon putsaus kuin kuukauden.Tilasin uuden Akaan Autotarvike oy.Kävin merkkiliikkeessä sopeuttamassa sen ja ajettiin softa.Nyt tuntuu taas auto toimivalta.Mittaristo on toiminut jo yli kuukauden,se korjattiin Lahdessa.Mittaristossa oli sellainen vika että kaikki meni pimeeksi ja vikatieto ilmoitti että "Huolla turvatyyny"
-
Varmaan kuitenkin vähän turhaan tämmöstä viestiä varten alotettu uus threadi?
-
Varmaan kuitenkin vähän turhaan tämmöstä viestiä varten alotettu uus threadi?
Totta ja yhdistin aloittajan kaikki aloittamat aiheet samaan aiheeseen, koska käsittelivät käytännössä juuri näitä asioita, joista tässä aiheen aloituksessa oli.