Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: TimoI - 09.01.2012, 18:30:03
-
auto on ajettu 475tkm
lähti perjantaina huonosti käyntiin, ajoin lyhyen matkaa ja sunnuntaina oli tarkoitus vaihtaa autoon öljyt niin ei auto käynnistynyt enää, akku oli zipannut. nyt tulpat akun ja öljyt vaihtaneena auto ei käy kunnolla enää ollenkaan, pätkii ja paukkuu, ei ota kierroksia ja sammuilee tyhjäkäynnillä, apuja?
-
katsos tulpanjohtojen kunto ja virranjakaja ja pyörijä
-
tämän kirjoittamisen jälkeen kävin virranjakajan kannen ja pyörijän läpi, tulpanjohdot näyttää hyvältä muttei niistä ikinä taida tietää? kääntelin niitä hieman, käynti parani ajoittain.
jakajan sisällä oli joko metalli tai hiilipölyä, saattoi olla myös niiden kahden sekoitusta, kuitenkin osat näyttivät suhteellisen uusilta. Pyörijän "pyörivästä" kosketusosasta oli näemmä sulanut hieman päästä, kuin siihen olisi yritetty hitsata tms, kuitenkin mielestäni erikoisen näköinen. kannessa ei muuta vikaa sen pölyn lisäksi ollut havaittavissa.
Huomenna haen MOTONETISTA kannen, pyörijän ja johtosarjan jollei jollakulla illan aikana ole näistä huonoa sanottavaa ja tarjoa samalla parempaa vaihtoehtoa. josko se niillä korjaantuisi.
-
ota sitten bochsin tulpan johdot. halvat ei kestä kun alle vuoden, suosittelen ruiskuttamaan johtoihin sellasta ainetta et estää hapettumista
-
joo, ne kyllä otan, tarkoitatko nyt jotain x1r tyyppistä vai mitä?
-
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-0226 tätä varmaan tarkoitat sillä?
-
tavallaan... x1r on parempaa vain.
-
tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, pyörijä vaihdettu, polttoainepumppu ja suodatin tarkistettu, bensalinjan päästäkin suhauttaa bensaa aika voimakkaasti.
MUTTA otin auton käydessä ilmamassamääräanturin johdon irti ja käynti palautui normaaliksi? kuuluuko tän edes käydä ilman sitä anturia?
-
Moro kun irrotat sen ilmamassamittarin sähköjohdon jolloin kone käy niillä, oletusarvoilla jotka sinne keskusyksikköön on laitettu tehtaalla .Samallaa konstillaa testataan jos rikkinäinen ilmamassamittari kone käy huonosti normaalisti ja sähköpiuhan irti kone pyörii normalisti.Onko se puhdistus juttu tuttu
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tee-se-itse-ilmamassamittarin-puhdistus
Tai sitten katso siitä IMM mittarista ne numerot ja hommaa uusi.
-
vika oli odotettua pienempi, uuden mittarin ostin motonetista kyllä, noin 200e. vika korjaantui ja auton käytös muuttui oleellisesti. puhdistusjuttu ei ole tuttu, voisin sitä huomenissa kokeilla ja vaikka sitten palauttaa uuden mittarin jos vanha toimii vielä.