Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: Repa - 09.05.2024, 20:56:13
-
Hei
Pitäisi vaihtaa jarrulevyt ja palat taakse. Ostin Bilteman Volvolle tarkoitetun testerin, mutta se ei toimi. Herjaa, ettei auto ole aktiivinen (tarkoittanee ettei virta ole päällä). Virta on kuitenkin päällä. Kokeilin testeriä -17 malliseen XC60 ja jarrujen huoltoasentoon ajo toimi. Onko kukaan tuskaillut tuon testerin ja V90 kanssa?
Onko jotain muuta keinoa ajaa takajarrut huoltoasentoon? Vanhemmissa voi käyttää 9v paristoa, mutta uskaltaako näissä uudemmissa kokeilla sitä?
-
Hei
Pitäisi vaihtaa jarrulevyt ja palat taakse. Ostin Bilteman Volvolle tarkoitetun testerin, mutta se ei toimi. Herjaa, ettei auto ole aktiivinen (tarkoittanee ettei virta ole päällä). Virta on kuitenkin päällä. Kokeilin testeriä -17 malliseen XC60 ja jarrujen huoltoasentoon ajo toimi. Onko kukaan tuskaillut tuon testerin ja V90 kanssa?
Onko jotain muuta keinoa ajaa takajarrut huoltoasentoon? Vanhemmissa voi käyttää 9v paristoa, mutta uskaltaako näissä uudemmissa kokeilla sitä?
Ei ole kokemusta Bilteman testeristä, mutta Vdash + dice yhdistelmällä homma hoitui saman vuosimallin V90:een.
Toimintaperiaate on sama kuin vanhemmissakin, joten en näe estettä käyttää ulkopuolista virtaa moottorien ajeluun.
-
Oihan auto varmasti ns. "virrat päällä" ?
Joutuu pitämään aika kauan virtakytkintä käännettynä että jää virrat päälle.
-
Ainakin -19 mallin V60 onnistui jarrujen ajo 9v paristolla ilman ongelmia.
-
Eikös tuo onnistu ihan kun irroittaa sen käsijarruservon ja pakittaa käsijarrun kiristämällä 10 mm avaimella.
Videolla n 2:30 eteenpäin ? https://www.youtube.com/watch?v=jv0GfWv7C1I&ab_channel=TommyLGarage
EDIT: valikoista varmistaa ettei auto handbrake ole päällä.
-
Jos jotain kiinnostaa, niin minulla olisi pariinkin työkaluun mekaaniset osat. Eli keltamusta sähköisen käsijarrun liitin ja sielut niihin. 10e+postit per liitin.
Ainakin itseä olisi helpottanut parkkipaikalla kovasti 9V paristolla näiden edestakaisin ajelu, jos olisi käytössä liitin pelkkien johtojen sijaan. Kokeneet tietävät mistä puhun.
-
Jos jotain kiinnostaa, niin minulla olisi pariinkin työkaluun mekaaniset osat. Eli keltamusta sähköisen käsijarrun liitin ja sielut niihin. 10e+postit per liitin.
Ainakin itseä olisi helpottanut parkkipaikalla kovasti 9V paristolla näiden edestakaisin ajelu, jos olisi käytössä liitin pelkkien johtojen sijaan. Kokeneet tietävät mistä puhun.
Nämä myyty, toivottavasti ostaja sai niistä hyötyä!
-
9v paristolla onnistuu homma.-18 ja -20 vuosimallin vehkeisiin just tuli romut vaihdettua silleen.
-
9v paristolla onnistuu homma.-18 ja -20 vuosimallin vehkeisiin just tuli romut vaihdettua silleen.
Samalla tyylillä vm14 S60
-
Moi. Mistä voisi ostaa tuollaisen sähköisen käsijarrun liittimen (v60 vm 2020) jolla voisi ajella helpommin jarruja 9v patterilla ?