Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: lolvo_ - 15.05.2024, 07:26:58
-
740 B200e ja automaatti, josta kipinä hukassa. Auto seissyt noin 7 vuotta.
Vaihdettuja osia:
virranjakaja+pyörijä, ehjästä autosta irrotettu hall anturi pyörijä systeemi (mikä nokka akselin päässä siis), satavarma ehjä puola, tulpat.
Voiko sitä hall anturia josta moottori saa asentotunnistin tiedon mittailla jotenkin että saisi todettua että on ehjä?
Vaihdetaan vielä sytytysboksi mutta rupeaa sitten vaihtoehdot vähiin käymään, onko tuossa automaatin vaihdekepissä joku joka voi rikki mennä jonka takia ei käyntiin lähtisi? Voiko myös virtalukon pohja mennä rikki siten että kipinää ei tule?
Kiitos ja kumarrus.
-
Sytkän pääteaste kokeiltu? Ilmanputsarin kohdalla sisälokasuojassa. Siis ehjästä autosta on testattu virranjakajaa antureineen?
Ei anna startata jos kepin päässä on vikaa.
-
Hyvä kun muistutit sytkäpäätteestä en tajunnutkaan sitä vielä vaihtaa!
Onko vaihdekeppi koko aparaatti vaihdettava jos siinä vikaa vai onko siellä vaihdettavia osia? Ei ole tuttu yhtään tuo millainen tekniikka vaihteen valitsijassa on
Edit: lisäyksenä siis että starttia pyörittää kyllä, antaako siis ollenkaan starttia pyörittää jos vaihdekepissä joku vialla?
-
antaako siis ollenkaan starttia pyörittää jos vaihdekepissä joku vialla?
Ei.
-
Vika selvinnyt, sytytys vahvistin/pääteaste millä nimellä haluaakaan kutsua sitä.
-
Vika selvisi ja tuli taas kipinävaiva
Kipinä oli päivän verran, sen verta kipinää oli että sai sytkäennakon startilla pyöriteltyä suurinpiirtein kohdilleen ja seuraavana päivänä ei kipinää….
En tiedä onko samaa vaivaa liittyvää mutta mittariston varoitusvalojen kuuluisi syttyä kun laittaa sytytysvirrat päälle muttei enään syty? Ennen syttyi kaikki merkkivalot mitkä kuuluukin. Olisko jotain paikkoja mitä renkata?
Lisämaadotusta lisätty starttikaapeleilla tuloksetta. Sekä uudestaan testattu eri bensapumppu relettä, virtalukon pohjaa, puolaa, sytytys vahvistinta. Suuresti ihmetyttää tuo kipinän uudelleen kadottaminen :idiot2:
-
Oiskohan tuo mittariston seutu maadoittunut sieltä kickpaneelien takaa...?
Noiden sisätiloissa olevien maadoituspisteiden kanssa harvemmin on ongelmia, mutta konehuoneen etukulmissa sijaitsevat vastaavat maattokammat joutuu joskus entraamaan.
-
Oiskohan tuo mittariston seutu maadoittunut sieltä kickpaneelien takaa...?
Noiden sisätiloissa olevien maadoituspisteiden kanssa harvemmin on ongelmia, mutta konehuoneen etukulmissa sijaitsevat vastaavat maattokammat joutuu joskus entraamaan.
Missähän tarkemmin ottaen tuo mittariston seudun maadoitus paikat on? Täytyypi tutkia ensi viikon aikana…
-
Missähän tarkemmin ottaen tuo mittariston seudun maadoitus paikat on? Täytyypi tutkia ensi viikon aikana…
En mene varmaks sanomaan, mutta kun nykäset etujalkatilojen sivumuovit pois, on siellä kahta puolta nelipiikkiset maattokammat.
-
Aikaa kulunut ja ei tietoa onko ongelma löytynyt. Kipinä katoa myös sieltä ennakon säätö yksiköltä. se on siellä kuljettajan jalkatilassa ohjausakselin yläpuolella. Omassa oli juotosvikoja kortilla liittimen juotoksissa. Oma on 87 mallia ja muistuttaa samalta varustukselta kuin aloittaja. Pakkaset kohtelevat piirilevyjä kaltoin ja niihin ilmestyy juotoksiin vikoja. Siis ainut jonka olen uusinut on bensapumpun rele (kärjet kuluneet loppuun), muut releet ja piirilevyt palautuneet toimintaan juotosten korjauksella. Ylivaihteen releen toiminnan epämääräisyys poistui myös ja vaihtaa nyt tarkemmin samoilla nopeuslukemilla. Ai niin, virranjakajan hall-elementin olen vaihtanut kun se lopetti kokonaan toiminnan. Kipinän toimiessa pääpumppu hörähtää heti ja kierroslukumittari pomppii. Jos kumpikin ei tee mitään on kipinä kateissa.