Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Hfo277 - 23.05.2024, 13:44:13
-
Noniin olis semmosta ongelmaa että b230f 740 käy ihan helvetin rikkaalla eli co%9.5 ja hc 367. tyhjäkäynnillä, kierroksilla lukemat hieman pienemmät
Lambda arvo 0.890
Vika on piinannut vuoden ja nyt katsastuksessa tuli ongelmia kun löivät ajokieltoa päästöjen takia. Tosiaan autoon vaihdettu boschin lambda, Imm ja putkisto tehty uusiksi. Ja antaa vikakoodia 1-1-3.
Mistä lähtisi seuraavaksi vikaa etsimään? Autolla tosiaan voi ajaa ja käy hyvin tyhjäkäyntiä mutta päästöt vain tosi korkealla. Nyt tarvis vinkkejä mitä lähteä kokeilemaan seuraavaksi
-
Jos lambda on vaihdettu ja on oikeanlainen niin vilkaise nyt vielä se liitos ja johdot siitä eteenpäin. ???
Eihän mitään sytytyskatkoja ole, tulpat, johdot ja jakaja kunnossa.
-
Bensanpaineensäädin voi hajota siten että alipaineletkun kautta menee bensaa imukanavaan.
Onko imm boschilainen? Mikään muu ei toimi.
Jakokin voi olla pielessä.
-
Moottorin lämpöanturi mitaten tai suoraan vaihtoon.
-
Bensanpaineensäädin voi hajota siten että alipaineletkun kautta menee bensaa imukanavaan.
Onko imm boschilainen? Mikään muu ei toimi.
Jakokin voi olla pielessä.
Bensapaineen säädin tosiaan myös vaihdettu samalla vaihdoin suutintukin, Ei vaikuttanut asiaan.
-
Moottorin lämpöanturi mitaten tai suoraan vaihtoon.
Täytyy kokeilla seuraavaksi tuota !
-
Bensanpaineensäädin voi hajota siten että alipaineletkun kautta menee bensaa imukanavaan.
Onko imm boschilainen? Mikään muu ei toimi.
Jakokin voi olla pielessä.
Ja imm on aito bosch , Samalla numerosarjalla kuin edellinen.
-
Onko lh vai bendix Regina ruisku? Lambdat on erilaiset niissä. Tuo Regina ei toimi kuin titaani lambdalla.
-
Onko lh vai bendix Regina ruisku? Lambdat on erilaiset niissä. Tuo Regina ei toimi kuin titaani lambdalla.
Lh on.