Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: b230Fast - 30.05.2024, 11:54:58
-
Mielipiteitä kestäiskö turbo moottori kauaa läjässä tuollaisella 92mm iskunpituisella valukampiakselilla. https://www.engsmp.com/produkt/motor-tuning/motordeler/justerbare-kamdrev/2-7l-stroker-kit-volvo-b230
Myyjäpuljun mukaan tuollaista on testattu yli 600hv 8v vinokoneessa. Mutta epäilyttää kestävyys paria dynovetoa pitempään.
-
Pitäis kestää, onha noilla Volvon vakio valuakseleillaki penkitetty samoja tehoja. Kampisuhde/kankikulma vaa aika raaka verrattuna vakioon jos käyttää noita 146mm kankia. Vakiomännistä voi 3mm lastun ajaa pois nii voi sit 149mm kankia käyttää, tai jos hommaa vaikka esim. nää wössnerin takomännät nii voi käyttää vakiomittasia kankia.
https://kauppa.rallybaron.fi/product/924/wossner-manta-1kpl-volvo-b230-530-531-kanteen-turbo-9650mm-puristuskorkeus-323mm--tappi-22mm
Kovasti kehuvat että turbo käytössä yli 2,5L kellari on huono koska vääntää lohkoa nii paljon, mut varmaa jos laittaa korsetin ja betonia nii ei oo ongelmaa