Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: V70 mk3 - 07.06.2024, 11:15:02
-
Hei!
Hiukkassuodatin vaihdettu ja koodit edelleenkin ilmestyy moottorihäiriö-merkkivalon kera...
P2002 Hiukkassuodatin
P1102 MAF
Muilla ollut samoja ongelmia ja miten löytynyt ratkaisu?
-
Todennäköisesti DPF paine-eroanturi rikki tai sen letkut poikki. Kummatkin viat voi myös johtua johtosarjaviasta eli tarkasta johtosarja akun vierestä.
-
Anturit vaihdettu, samoja koodeja työntää ja lisäksi kiihdyttäessä savuttaa...
Delphillä luettuna:
P1102 Ilmamassa-anturi, sallituissa rajoissa, mutta oletettua alhaisempi
P2002 Hiukkassuodattimen teho kynnysarvon alapuolella, ei tietoa virhetyypistä
Kummatkin pysyviä vikakoodeja...
Neuvoja, please :-[
-
Vidalla lukuun niin saa testit samalla suoritettua, tulee joku selvyys, delphiä ei tuon vuoksi tule itsellä volvoihin käytettyä.
-
Löytyisikö Lahden lähettyviltä keltään Vidaa, joka pystyisi auttamaan vian selvittämisessä ....
-
Löytyisikö Lahden lähettyviltä keltään Vidaa, joka pystyisi auttamaan vian selvittämisessä ....
Tampereella minulla on testeri millä saa selville asioita.
-
Itseasiassa Delphillä löytyi MAFfin mittausarvo ja ECUn pyyntiarvotkin... :)
Varsinainen syy, mikä sai kaikki sekaisin, oli halkeama välijäähdylle menevästä kumiletkusta... öljytikun alapuolelta... :) Paine karkasi kun kiihdytti ja moottori liikkui avaten letkun "haavan". Halkeamaa ei nähnyt mistään suunnasta, löytyi letkua tunnustelemalla... :) Palpointi on välillä paikallaan autonkin kanssa :) Uudet välijäähdyn letkut tilaukseen (molemmat) 30 €...