Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Saku1987 - 10.06.2024, 14:40:14
-
S80 D5 sammunut nyt kaksi kertaa kesken ajon. Muutaman minuutin starttailulla sitten sai käyntiin ja pääsin kotiin asti.
Seuraavat koodit tulee:
P074468
Momenttimuuntimen kytkinsolenoidin virtapiiri ajoittainen
P222700
barometrinen painetunnistin A virtapiiri
P006900
MAP, barometrisen paineen korrelaatio
P000100
Polttoaineen määrän säätöventtiili
P000200
Polttoaineen määrän säätöventtiili
P009116
Polttoaineen paineensäädin 1
Mistä lähdetään vikaa korjaamaan?
Johtosarja vika?
Edit:: heiluttelin konetilassa johtosarjoja, en saanut autoa sammumaan siten..
-
Samat koodit oli itelläkin, kun pa-pumpun liittimessä oli vikaa.
Suosittelen kuitenkin samalla vaihtamaan pa-pumpun+pumpun sähköliittimen.
-
Samat koodit oli itelläkin, kun pa-pumpun liittimessä oli vikaa.
Suosittelen kuitenkin samalla vaihtamaan pa-pumpun+pumpun sähköliittimen.
KatSoin äsken konetilassa olevan korkeapainepumpun liittimet ja hyvältä näyttivät, auto ei myöskään sammunut kun heiluttelin niitä. :-\
-
Olikos korkeapainepumpou erikseen ja tankissa siirtopumppu, joka oireilee?
-
Olikos korkeapainepumpou erikseen ja tankissa siirtopumppu, joka oireilee?
Korkepainepumppu konetilassa ja tankissa siirtopumppu mutta missä vika? ::)
Jostain luin että jos siirtopumppu viallinen niin ei pitäisi sammua 80km/h vauhdista kuin seinään..
-
Korkepainepumppu konetilassa ja tankissa siirtopumppu mutta missä vika? ::)
Jostain luin että jos siirtopumppu viallinen niin ei pitäisi sammua 80km/h vauhdista kuin seinään..
Tosin auto molemmilla kerroilla lähti käyntiin avaimen irroittelun jälkeen jolloin ilmeisesti siirtopumppu(ko??) työntää ainetta.
-
Anteeksi epäselvä vastus.
Juurikin tankin siirtopumppun liittimen vaihdolla oma tuli kuntoon. Omakin sammui 100km/h vauhdista, jonka jälkeen lähti avaimella käyntiin. Sen jälkee ajoin kilometrin ja sammutin auton ja sammutuksen jälkeen ei meinannut enään käynnistyä. Tankkiin koputtamalla pääsi perille.
-
Anteeksi epäselvä vastus.
Juurikin tankin siirtopumppun liittimen vaihdolla oma tuli kuntoon. Omakin sammui 100km/h vauhdista, jonka jälkeen lähti avaimella käyntiin. Sen jälkee ajoin kilometrin ja sammutin auton ja sammutuksen jälkeen ei meinannut enään käynnistyä. Tankkiin koputtamalla pääsi perille.
Kiitos vastauksista.
Pääseekö kyseiseen liittimeen käsiksi takapenkin alta?
-
Valmista huoltoluukkua ei ole, mutta jotkut ovat leikanneet reijän peltiin.
Ohjeiden mukaan vaatii tankin pudottamisen maahan. Etuvetosessa se ei ole hirveä työmaa, mutta nelikossa joutuu jo vähän enemmän puurtamaan.
-
Ei se mikään paha oo nelikossakaan. Pahempi ongelma oli paria litraa vaille täys tankki...