Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Larppa - 11.06.2024, 09:53:29
-
Autona 940 d24 moottorilla, m90 laatikolla, renkaat 215/35r18 eli halkaisija n.61cm. Matka ajossa vitosella kierrokset 3000rpm niin vauhtia gepsistä katottuna vaan 106kmh?? Perävälityslaskureiden mukaan välitys olisi 4 pintaan. Millasia nopeuksia muilla on milläkin kierroksilla ja millä kokoonpanolla? Nopeus mieluiten gps todettuna kun auton mittari näyttää mullakin lähelle 120kmh.
-
3.9 on ainakin yleinen välitys, mutta kai siellä voi joku 4 ollakkin.
Renkaat sulla on aika pienet, mulla oli takavetosissa aina 225/40 18.
-
3.9 on ainakin yleinen välitys, mutta kai siellä voi joku 4 ollakkin.
Renkaat sulla on aika pienet, mulla oli takavetosissa aina 225/40 18.
Onko tuota 3.9 ihan tehtaaltakin diisselin+m90 kanssa vai joku vaihtanut automaatin välityksen ??? Renkaat ovat juu pari cm halkaisijaltaan pienemmät mitä perus 195/65r15 että toki se vähän vaikuttaa
-
Meidän 940td m90 kulkinessa vähän alle 3000rpm sadassa vitosella 225/40/18 ja 3:54 eli väittäisin että kyseilijällä tolla rengastuksella 3:90
Surunaama kyltillä kalibroitu :)
-
Meidän 940td m90 kulkinessa vähän alle 3000rpm sadassa vitosella 225/40/18 ja 3:54 eli väittäisin että kyseilijällä tolla rengastuksella 3:90
Surunaama kyltillä kalibroitu :)
Vaihtelin peräöölit äskettäin ja samalla katoin mikä välitys siellä nyt oikeen on ja tosiaan rattaassa luvut 39-11 eli sehän on 3.54? Välityslaskurit vaan ilmeisesti valehtelee kun niiden mukaan pitäisi mennä sen 120kmh. Tai sitten puhelimen gps, kierroslukumittari tai renkaan halkaisija laskurit ???
-
Vaan eikös M90-vaihteistojakin ollut kahdella eri vitosen välityksellä, voisiko ero tulla sieltä?
-
Nyt kun olen itse "syvemmin" tuijottanu rinkimittaria ::) Niin jotenkin näyttäisi sadan vauhdissa kierroksen vaihdellen siinä 2800rpm tai siis asettuu tuon ympäri +/-100 Onko sitten niin että laturista napattu signaali ei ole kirurgin tarkka ???
-
Rundikello tuppaa dieselissä valehtelemaan tosi paljon kun ne laturin hihnapyörät on useimmiten tosi kuluneita. Lisäksi peräväli tulisi laskea todellinen vierintäkehä vs todellinen nopeus... Manuaali tdic perässä kyllä pitäisi olla 3.54 ja automaatissa 3.7 tai 3.9
-
Minulla tuossa harraste 740, kun ajaa mittarin mukaan 120, niin kierrosluku on siinä 3000 pintaan viitosella. Renkaiden koko on 185/70 r14. En ole millään gps laitteella nopeuksia mitannut, mutta tässä nyt näitä auton mittarin lukemia.