Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Kalle37 - 16.06.2024, 16:21:03
-
Volvo v60 t5 my -18. Lähdetiin mökiltä ja alkoi konehuoneesta kuulua ininää. Veto päällä ei inissyt. Kun pysäytää autoon lähtee kierrokset nousemaan ja ne nousee johon 3000rpm
Otin moottorikopan pois ja huomasin että jakopään suoja koppa oli auki raollaan. Ja jakopäästä kuuluu se ininä. Lähinnä kannen päästä. Heittääkö nokan ajoitus? Hihna hypännnyt? Mistä tätä nyt alkaa setvimään?
-
Moottorin päällä olevan huohotinpöntön kalvo rikki. Nimimerkki Ristus teki pöntön vaihtamisesta oivan videonkin :)
https://www.youtube.com/watch?v=dZPjYiPW7yg (https://www.youtube.com/watch?v=dZPjYiPW7yg)
-
Joo vanha korinen v60 2 litranen vea 245hv t5 kaasu/bensa. Mitään vikakoodeja ei ole vdashilla katsottuna.
-
No kyllä se kohta ilmottaa laihalle menosta josset korjaa.
Toi kalvohan näissä on kirous jo vanhemmissakin. Ainakin 2004 ylöspäin pikkuvolvon T5.
Se 5 syl kone jota on pitänyt lyhentää että mahtuu sinne konehuoneeseen. :D
-
Nostaako toi kalvo vika kierroksia kun auto on ns tyhjäkäynnillä?
Miten se voi varmasti todentaa?
-
Nostaako toi kalvo vika kierroksia kun auto on ns tyhjäkäynnillä?
Miten se voi varmasti todentaa?
5-sylinterisessä tuon pystyi todentamaan öljytikkua nostamalla tai avaamalla öljyntäyttökorkin.
-
Eli korkki auki jos ei vingu niin vika on se huohotin sydeemi
-
O0 nuin.
-
Joo vinkuminen loppui kun korkkia avasi. Nyt vaan on hoppu saada uusi osa. Juhannusta pukkaa päälle :)
-
Oisko kellekään jäänyt hyllyyn tuota osaa?
-
Eilen huohotin vaihdettu. Eipä enää inise :)