Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: silusilu - 24.06.2024, 15:57:11
-
Hei.
Osaako joku sanoa että mistä vikaa kannattaa etsiä?
Keltainen moottori vikavalo palaa.
Auto V70 2.5T vm.2008
(https://i.ibb.co/qDZpk9G/IMG-20240624-152048.jpg) (https://ibb.co/qDZpk9G)
(https://i.ibb.co/bNsCMv5/IMG-20240624-152004.jpg) (https://ibb.co/bNsCMv5)
-
ylempään saattaa liittyä oven johtosarja.
-
Jos on ton näkönen kone niin varmaan laturin vieressä olevassa huohotuspömpelissä kalvo pettänyt.
Tuossa öljynputsarin kannen ja lohkon välissä olevan pyöreän läpän kannen alla.
(https://i.ibb.co/936Wbb2/5.jpg) (https://ibb.co/936Wbb2)
-
Jos on ton näkönen kone niin varmaan laturin vieressä olevassa huohotuspömpelissä kalvo pettänyt.
Tuossa öljynputsarin kannen ja lohkon välissä olevan pyöreän läpän kannen alla.
(https://i.ibb.co/936Wbb2/5.jpg) (https://ibb.co/936Wbb2)
Kiitos tästä. Pystyykö tuollaisen kalvon vaihtamaan vai täytyykö koko huohotin vaihtaa?
-
Pystyy vaihtamaan mutta katos muutkin paikat läpi vuotojen osalta, hyvin usein tuo kalvo ilmoittelee itsestään ääntelemällä ja tekemällä melkoisen alipaineen koneeseen.
-
Pystyy vaihtamaan mutta katos muutkin paikat läpi vuotojen osalta, hyvin usein tuo kalvo ilmoittelee itsestään ääntelemällä ja tekemällä melkoisen alipaineen koneeseen.
Kalvo tuolta halki oli, vaihdoin uuden tilalle.
Vikakoodia ei ole enää tullut uudestaan, mutta järkyttävä alipaine koneessa kyllä on :idiot2:
Voiko viallinen ilmamassamittari tehdä? Mistä tuo kova alipaine johtuu?
-
Ei voi. Se huohotin järjestelmä vaan ei nyt toimi, paikat putsaukseen. Vanhempiin en enään pelkää kalvoa kenellekkään vaihda vaan purkki ja tarpeen vaatiessa letkut vaihtoon niin tulee kerralla kuntoon.
-
Järkyttävä on suhteellinen käsite. Kyllähän se kunnossa ollessaan vetää esim öljyntäyttökorkkia melko kovalla voimalla jos sen otat auki. Pitäis jonkun joka näistä tietää niin päästä katsomaan.
Parempihan se alipaine on kuin paine. :ristus
-
Kyllä se epänormaali alipaine on sellainen että tikkukaan ei noin vain irtoa ja täyttökorkkia imee kunnolla vastaan, monesti tuo tulee vastaan ja selkeä peli mitä korjataan.
-
No niinkuin sanoin, kaikki on suhteellista ja kauneus on katsojan silmissä. Alipaine siellä pitää olla.
Eihän se nyt mikään tanskalainen penispumppu ole se imu. No ehkä silloin kun se huohotus on umpitukkeessa.
-
No kyllä sen erottaa normi alipaineesta tuohon järjettömään alupaineeseen jos kokemusta on, kaikki viat ei löydy sieltä youtubesta :D
Viime viikollakin oli asiakas joka oli youtube videoita katsonut 20 eri videota eikä siltikkään auto tullut kuntoon :'(
-
No niinhän minäkin sanoin että kyseistä tapaustakin pitäis jonkun asiaa ymmärtävän päästä vilkaisemaan. Jos viittit vähän kelata taaksepäin. :D
Juutuupista en tiedä mutta perheen omassa kulkineessakin tuohon on tullut törmättyä, että tiedän kyllä mistä puhun ja kaikki siihenkin uusittiin huohotukseen, harvoin se kalvon vaihto paljoa auttaa kun joku syyhän senkin pettämiseen on. V:>
-
Kalvon vaihto autaa useinkin mutta varmempi vaihtaa kaikki hilut kerralla, näihin nyt törmää vaan useammin muiden kulkineissa kun oman perheen laitteissa, joutuu joka päivä näitä roplaamaan mutta näitähän riittää ja saa syödäkkin ihan mukavasti 8)
-
Kivahan se on jos ruoka riittää.
Kerroin tuon oman kokemuksen vain siksi että tunnen kyllä ongelman ja siitäkin laitteesta olis kohta tarkoitus päästä eroon enkä onneksi joudu autoja työkseni ropaamaan, ei oo pakko tehdä enää mitään.
Oon osuuteni tehnyt työssä josta luulisin tietäväni taas enemmän kuin moni muu.*taavih->
Jos ei nyt tästä tehdä enempää mitään kikkelivertailua niin se sopii ainakin mulle. Ei jaksa.
-
Niinpä niin :2funny:
Tähän aloittajan viestiin vielä kerran että vaihda ne loputkin hilut sinne huohotin järjestelmään tai tuo vaihdettavaksi :)
-
Niinpä niin :2funny:
Tähän aloittajan viestiin vielä kerran että vaihda ne loputkin hilut sinne huohotin järjestelmään tai tuo vaihdettavaksi :)
Koko huohotin järjestelmä vaihdettu, sen jälkeen sama vikakoodi tulee vieläkin.
Nyt uusimpana vaihdettu ilmamassamittari, ja tämä P2187 vikakoodi hävisi, mutta tilalle tuli
P0300 Satunnainen sytyshäiriö
Sylinteri 1, 2 ja 3 sytyshäiriöt :idiot2:
-
Perusjutut.
Tulpat
Puolat, johtosarjat ja puolien liittimet.
Imuvuodot. Voi muutenkin olla seoksissa vikaa, polttoaineen paine(vikakoodi?),suuttimissa(en usko kun niin monessa syl).
-
Vika löytynyt ja korjattu.
Syy oli kaasuläpänkotelon tiiviste. Oli alapuolelta kovettunut ja veti sieltä ilmaa sisälle. 8)
-
Millä paikallistit tuon vikapaikan?
-
O0 imuvuotohan näissä on usein syynä.
Paikallistamiseen voi koittaa suihkia vaikka jarrupesua kunhan ei raapase samalla... ELK
Hennompia aineitakin voi käyttää mutta niitä ei pääse joka paikkaan ruittimaan. Niinkuin just kaasuläpän moottorin puolelle. (Vanhat 1999-2001)