Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Aquamarine99 - 25.06.2024, 00:08:47
-
Kattelin tossa obd lukijalla live dataa volvostani ja huomasin että lataa vaan 12.8V sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. Eikös se oo vähä alakanttiin vai vääristääkö tietoa? Ei oo kyllä oireillu mitenkään vielä. En mitannu vielä yleismittarilla.
-
No onhan se liian matala latausjännite. Syitä voi olla muutama mutta kannattaa aloittaa jännitteensäädin/hiilipaketista.
Moottorin maadoitukset kuntoon myös.
-
Tänään mittasin akusta yleismittarilla. 13.3 - 13.5V. Lukija näytti edelleen alle 13V. Biltemasta hain uuden säätimen, mutta taitaa olla väärä. Ei tuonne näytä kovin hyvin pääsevän muutenkaan käsiksi.
-
Mikäs vuosimalli tää? Omaan bensa-98:aan vaihdoin paikallaan Motonetin säätimen, liukurengas oli kyl kulunut eikä tuo säätimen vaihto hirveästi auttanut, vaihtaminen vaati muovikannen lievää murjomista
-
Mikäs auto nyt on siis kyseessä? Nouseeko jännite moottorijarrutuksen aikana?
-
Sori. Jäi tietenkin oleellinen tieto ilmottamatta. Auto on siis V70 B5244T automaatti. vm. 2000 (rekisteröity 07/99). En oo seurannu jänniteitä ajaessa, pitää kattoo se seuraavaks.
-
tuo moottorin maadoitukset oli hyvä pointti, jos ei laturisa ole häikkää. helppo testata laittamalla starttihyppykaapeli laturin rungosta akun miinukseen ja sitten kattoo lähteekö lataa normaalisti +14v.
on ollut joskus hapettumaa ja ruostetta laturin kannakkeessa (foordissa) tai muuten moottorin maadotuksessa, mutta silloin tulee varmaan muitakin häiriöitä.
-
Akun maakaapeli joka menee vaihdelaatikon kylkeen katkeaa näistä monesti rengasliittimen juuresta laatikon päästä.