Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Holfman - 25.06.2024, 17:48:10
-
Täyttöreikä sylkee noin 1.9-1.8 litran jälkeen kaiken ulos niin miten sinne pitäsi saaha 2.1 kerta missään asennossa se ei sinne enempää ota
-
Jos auto on suorassa, niin kun öljy alkaa valumaan täyttöreiästä, on sitä sielä silloin tarpeeksi.
-
Mulla kävi vähän samanlaisesti, vetoakselin vaihdon yhteydessä tuli ulos desi pari. Juuri mitään en saanut täytettyä vaikka vähän kallistin autoakin. Tulpan kanssa voisi saada pumpattua enemmän - ja sitten vikkelin sormin "korkki kiinni". Itse käytin perämoottorin vaihteistoöljyn vaihtopumppua täyttöön.
-
Hmm voiko olla että laatikot on edellisellä kerralla ylitäytetty vai pitääkö ajella vähän ja sit tarkistaa taso
-
Turbo 242 sen sano. Eihän se laatikko öljyt laskiessa kuivaksi tule, aina on 2 litraa riittänyt vaihdossa.
Just taas vaihoin yhteen ja alko tuleen yli 1,9 litran paikkeilla. Lykkäsin sen kaks litraa sinne ja proppu kii.
-
ite kanssa just ihmettelin kun oli kyseisessä laatikossa helposti ainakin pari desiä liikaa, laitoin nanokeraamiset eheyttävät käärmeöljy tökötit lootaan ja aika paljon tuli ulos täyttö/tarkastusreiästä vaikka auto oli kallellaan vasen sivu tunkattuna ylös. onko öljyt ujutettu jostain anturin tai huohotus reiästä sisään vai miten tuon edes saa ylitäytettyä. nyt on ainakin sopiva määrä öljyä sisällä. tuskin tuo loota heti on hajoamassa mutta muistelen että joissan huonomman merkkisissä autoissa saattaa olla että ylitäyttö on pahasta, kun ei pääse öljyt loiskumaan laatikon sisällä optimaalisesti.
-
Kai sen saa ylitäytettyä kun ottaa pakkivalokatkaisijan laatikon päältä irti ja siitä lykkää öljyt sisään.