Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: jonezkii01 - 27.06.2024, 00:29:40
-
Moro!
Jonkin aikaa ollut mietinnässä vuosimallia 2016-2020 oleva XC90 D5. Osaisiko joku kertoa kuinka luotettava peli on ja onko ylipäätään hyvä auto. Menneisyydessä olen omistanut vm 2007 S80 D5 ja tämä auto oli parahin mitä olen ikinä omistanut, ainakin luotettavuuden puolesta. Mielenpäällä käynyt, että kannattaako lähteä tähän hybridikisaan mukaan ja ottaa T8 myös vaihtoehdoksi. Arvostaisin jos joku teistä omistaisi/tietäisi kyseisistä autoista ja olisi valmis jakamaan neuvoja/mielipiteitä.
Kiitos!
-
Itse jättäisin väliin 2016 vuosimallin. Siinä on jonkin verran eroja seuraaviin vuosiin. Ekana tulee mieleen rengaspaine valvonta, siinä on kalliit anturit kun 2017-> toimii abs antureilla.
-
Urean takia jätin dieselit nyt ostamatta. Vaihdoin entisen XC60 D5 vm 2010 hybridiin V60 T6. En halunnut enää urean/adblue asioiden kanssa alkaa temppuilee. Vaikeita valintoja.
-
Urean takia jätin dieselit nyt ostamatta. Vaihdoin entisen XC60 D5 vm 2010 hybridiin V60 T6. En halunnut enää urean/adblue asioiden kanssa alkaa temppuilee. Vaikeita valintoja.
2019 vuosimallissa taisi topicin autossa tulla urea. Siihen asti dieselit on urea vapaita.
-
En itse ostaisi XC90 dieselinä ellei ole pakko vetää maailman suurinta vaunua ja tulee ajettua 500000km vuoteen koska itse en nää mitään järkeä dieselveron ja kalliimman polttoaineen ostoon T8:n verrattuna. ja itekkin ottasin jonkun 2018-2019 T8:kin
-
En itse ostaisi XC90 dieselinä ellei ole pakko vetää maailman suurinta vaunua ja tulee ajettua 500000km vuoteen koska itse en nää mitään järkeä dieselveron ja kalliimman polttoaineen ostoon T8:n verrattuna. ja itekkin ottasin jonkun 2018-2019 T8:kin
Aika messevät kilometrit sulla kun puol miljoonaa tulee vuodessa ::)
-
en nää mitään järkeä dieselveron ja kalliimman polttoaineen ostoon T8:n verrattuna. ja itekkin ottasin jonkun 2018-2019 T8:kin
Kiinnostaisi tietää, että mitä kalliimpaa polttoainetta sä dieseliin laitat?
Jos ajaa pelkästään kaupungissa ja saa aina auton laturiin, niin T8. Jos tulee kilometrejä vuodessä yli 20 000 km ja ajat pidempää siivua, niin sitten D5. Ja jos meinaat ostaa jo enemmän kilometrejä nielleen, niin D5.
Nykyään tosin saat vastaavan T8:n edullisemmin kuin D5:n.
-
Ajan 25tkm T8:lla, juu kaupunkia paljon mutta pitkää sivua myös. Bensa vaikka tältä aamulta 1.89 ja disesel 1,92 sekä dieselautolle vielä vero päälle niin en enää jaksas oikein hehkuttaa dieseliä edullisena.
-
Aika messevät kilometrit sulla kun puol miljoonaa tulee vuodessa ::)
sanoin että noilla perusteilla vois dieseli olla kuka hullu ajaa henkilöautoa kuin rekkaa :2funny: mutta siis pointtini oli että diesel olis perusteltua pitää ajaa paljon.
-
Ajan 25tkm T8:lla, juu kaupunkia paljon mutta pitkää sivua myös. Bensa vaikka tältä aamulta 1.89 ja disesel 1,92 sekä dieselautolle vielä vero päälle niin en enää jaksas oikein hehkuttaa dieseliä edullisena.
En tiedä missä asut, mutta en kyllä aikoihin ole nähnyt dieselin olevan bensiiniä kalliimpaa. :o Täällä Hämeessa on ainakin jo pitkään diesel ollut 10-20 senttiä edullisempaa litralta kuin bensiini.
Ja omien kokemuksieni mukaan T8 vie "soppaa" noin 2,5 litraa enemmän tyhjillä akuilla verrattuna dieselin kulutukseen D5:ssä. Ja kaupungissa erotus on vielä suurempi, jos joutuu pelkällä bensalla ajamaan. Mutta kuten kuten kaikki ovat todenneet, niin millaista ajoa tulee ja latauksen mahdollisuus, niin se ratkaisee valinnan. Sitten jos meinaa jo enemmän ajetun XC90:n hommata (tyyliin 200 000+ km), niin sitten ottaisin itse dieselin, vaikka ajo olisi pelkästään nurkka-ajoa (ja tämä viimeinen ei perustu mihinkään muuhun kuin pitkään tuntemieni Volvoasentajien puheisiin). :)
Edit: Huh, mitkä hinnat Kuopiossa. Hämeenlinnassa Nesteellä tänään 1,665 eur. Yli 1,7 alkavilla hinnoilla en ole tankannut aikoihin.
-
Kuopiossa on hinnat ollut päälaellaan vähän väliä on välillä ollut dieseli edullistakin. mulla oli ennen dieseli ja kun hinat lähti nousuun ei ollut mitään järkeä. tämä nykynen T8 menee matkaan alle 7,5 ja kaupunkiin jos saa sähköä niin omat ajot menee pyhällä hengellä. Autotraileria kun vedin intoutui tämä viemään 10 sataselle, toki en vetänyt kun 855:sta trailerissa niin se oli sama kuin olis kiskonut tyhjää kärryä. normaalin peräkärryn kanssa ja webastolal lämmittäen olun ajellut 9 litraan satkua ilman sähköjä, että ei tämä kauhee rosvo ole kun vanha ja juu vanha D5 on ihan eri asia kuin uusi mutta vanha meni 10 satkulle kärrin kanssa ja ilman pääsi 6 litraan sakulle kun matkaa ajelin... mutta kaupunki oli 15 tietämillä siinä... toki se oli "tuikutettu" että sekin varmaan vaikutti, mutta 1400€ dieselveroon+autovero, versus 135€ T8 jos polttoaine kustannukset tankilla on samat tai halvemmat bensalle niin ei tunnu kivalta ajaa dieselillä.