Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Konepoika - 04.07.2024, 17:00:10
-
Menossa katsomaan muutamaa v70/s80 volvoa, mitä kannattaa erityisesti tarkistaa, miten automaatti ja neliveto, jos yli 400 ajettu?
-
Voimansiirron öljyt ja toiminta. Kuinka pahasti alusta, apurunko ja helmat ovat ruosteessa. Kuulostaako moottori terveeltä.
-
Jos et jostain syystä sitä nelivetoa välttämättä tarvitse niin jätä hyllyyn.
Paljon vähemmän stressiä ja rahanmenoa. Kulutuskin isompi nelikolla.
-
Jos et jostain syystä sitä nelivetoa välttämättä tarvitse niin jätä hyllyyn.
Paljon vähemmän stressiä ja rahanmenoa. Kulutuskin isompi nelikolla.
Ei neliveto välttämättömyys, mutta asutaan kohtuullisen mäkisen ja liukkaan tien takana, jota 10km, niin ei siitä ainakaan haittaa ole.
-
KAikki voi olla hajalla jo 100tkm ajetussa ja kaikki voi toimia ilman onglemaa vielä 600tkm ajetussa. jos nelikko toimii ja ei ole ruosteita niin mikä ettei. ei ne osat ole kalliita paitti jos auton ostaa 500€ niin sit ne on kalliita mutta jos autoon menee yli 5000€ niin ei nelikon osat niin kalliita ole, yleensä booriholkin joutuu uusimaan jos jotain joutuu... kulmavaihteen laakerit voi mennä haldexin pumppu voi hajota, nuo kaikki on ihan vaihdettavia osia ja selvii rahalla.
Mutta volvolla ei ajeta ilmasiksi.
-
Onko säädettävissä alustassa ongelmia yleensä, kun sellainen sattuu olla siinä jota oon menossa huomenna katselemaan.
-
ei kai niissä ole muuta kuin että jos ne hajoaa ovat aika kalliita uusia.
-
ei kai niissä ole muuta kuin että jos ne hajoaa ovat aika kalliita uusia.
Tämä, kunhan iskarin johto ei pääse vastaavaan renkaaseen ja kulumaan puhki. Muuten iskarit kestää saman kuin normi iskarikin.
-
Tämä, kunhan iskarin johto ei pääse vastaavaan renkaaseen ja kulumaan puhki. Muuten iskarit kestää saman kuin normi iskarikin.
Taitaa jäädä tuo auto ostamatta haldexin öljyn vaihtamattomuuden takia, vaikka hinta olisi kohtuullinen.
-
Taitaa jäädä tuo auto ostamatta haldexin öljyn vaihtamattomuuden takia, vaikka hinta olisi kohtuullinen.
Pahinta mitä siellä voinut tapahtua on haldex pumppu sökö. Se on merkkiliikkeessäkin vaihdettuna tuhat euroa.
-
Pahinta mitä siellä voinut tapahtua on haldex pumppu sökö. Se on merkkiliikkeessäkin vaihdettuna tuhat euroa.
Pienemmällä pajallakaan ei saanu alle 800€. Tekis mieli ostaa, kun ei tule samanlaisilla varusteilla vastaan. Löytyy ilmastoiduista penkeistä lähtien, mutta parempi pistää jäitä hattuun.
-
Pahinta mitä siellä voinut tapahtua on haldex pumppu sökö. Se on merkkiliikkeessäkin vaihdettuna tuhat euroa.
Melko kallista. Täälläpäin viiden sadan setelistä sai vähän takaisinkin. :)
-
Melko kallista. Täälläpäin viiden sadan setelistä sai vähän takaisinkin. :)
Siis osa ja vaihto? Entiseen S80 oli edellinen omistaja vaihdattanut Wetterillä ja vaihdettuna oli noin tuhat euroa.
-
Siis osa ja vaihto? Entiseen S80 oli edellinen omistaja vaihdattanut Wetterillä ja vaihdettuna oli noin tuhat euroa.
Kyllä, sisältäen osat ja työt.