Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: massamaahinen - 05.07.2024, 17:03:12
-
S80 -10 B5254T(11) kone starttaa normaalisti mutta on alkanut kesälläkin pyöriä korkeammilla kierroksilla yli 20 sekuntia ennen kuin putoaa tyhjäkäynnille. Aiemmin talttui huomattavasti nopeammin.
Koneessa oli viime talvena joitain liimaventtiilioireita. Mikähän mahtaa olla syynä?
Luin vikakoodit eikä löytynyt lukuunottamatta kuvassa näkyvää Steering angle sensor -ilmoitusta.
(https://i.ibb.co/JnyL02M/IMG-6651.jpg) (https://ibb.co/JnyL02M)
-
Ensimmäisenä hyppää tajunnan syövereistä pikkusen vikaan näyttävä moottorin lämpöanturi.
-
Tämä kans tuli mieleen ensimmäiseksi. Lukeeko tuo live dataa ja nesteitä oikea määrä koneessa? Kiinni porttiin seuraavalla kylmäkäynnistyksellä ja lämpötila lukemia katsomaan. Tuo 20 sekunttia ei nyt vielä kuulosta ihmeelliseltä.
-
Taitaakin muuten olla ihan normaalia, että kylmä kone käy pitkään korkeilla kierroksilla. Moottori lämmittää itseään vähän samaan tapaan kuin ennen vanhaan ryypyllä säädettiin rikkaampaa seosta. Tiedä häntä, miksi tuntuu siltä, että aika olisi lisääntynyt.
-
Taitaakin muuten olla ihan normaalia, että kylmä kone käy pitkään korkeilla kierroksilla. Moottori lämmittää itseään vähän samaan tapaan kuin ennen vanhaan ryypyllä säädettiin rikkaampaa seosta. Tiedä häntä, miksi tuntuu siltä, että aika olisi lisääntynyt.
Tämä se syy on, miksi bensiinimoottori käy kylmänä korkeammilla kierroksilla. Aika tuntuu pitkältä, mutta tuskin se ilman softamuutosta mihinkään muuttuu. ???
-
Lämpiäähän siinä kisumirri ja maailma pelastuu!