Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Oscar98 - 12.07.2024, 10:28:22

Otsikko: Vaihteet takkuaa
Kirjoitti: Oscar98 - 12.07.2024, 10:28:22
Volvo xc70 2008 d5 automaatti alkanut tekemään semmoista että kylmänä toimii hyvin mutta kun 30 min ajanut niin ei vastaa enää kaasuun ja laatikko vaihtaa todella oudosti ja nykien. 2500-3000rpm kohdilla alkaa tämä takkuilu ja tuntuu kuin ei olisi tehoa ja samalla vaihteisto ei osaa päättää millä vaihteella pitäisi ajaa. Kickdown toimii ja on vedot tallella. Mistähän vikaa lähtisi etsimään.. Ei anna tauluun vikailmoituksia. Koodit pitää käydä ainakin ensiki lukemassa.
Otsikko: Vs: Vaihteet takkuaa
Kirjoitti: kestosippi - 12.07.2024, 11:59:08
Oljyhuolto varmaan huuhtelulla ja pesulla olisi varmaan ensin hyväksi.
Otsikko: Vs: Vaihteet takkuaa
Kirjoitti: tuomaril - 12.07.2024, 13:02:31
Äkkiseltään kuulostaa joltain sähköiseltä vialta. Oletettavasti vikakoodeihin on tallentunut jotain.
Otsikko: Vs: Vaihteet takkuaa
Kirjoitti: Oscar98 - 15.07.2024, 17:56:19
no nytten sitten heitti tauluun abs/dstc vikavalot ja polttimo vikavalon..
Otsikko: Vs: Vaihteet takkuaa
Kirjoitti: Vauxi - 20.07.2024, 18:17:03
Johtosarja moottorista puhki poikki katki ? Akkukotelon kylkeen nyt ainakin hankautunut.
Otsikko: Vs: Vaihteet takkuaa
Kirjoitti: Oscar98 - 24.07.2024, 14:30:29
P023800 turbon/ahtimen ahtopaineanturi a virtapiiri
P023484 turbon liian suuri ahtopaine
P023468 turbon liian suuri ahtopaine
UO32200 ohjelmisto ei ole yhteensopiva korin ohjausmoduulin kanssa
P201561 imusarjan kanava lohko 1
Otsikko: Vs: Vaihteet takkuaa
Kirjoitti: Oscar98 - 26.07.2024, 23:03:18
Forten turbo cleaner teki tehtävänsä eikä auto enään mene vikatilaan. Katsotaan kauan kestää. Puhdistettu myös maf,egr ja map anturi.
Otsikko: Vs: Vaihteet takkuaa
Kirjoitti: Ryde85 - 27.07.2024, 13:03:16
Forten turbo cleaner teki tehtävänsä eikä auto enään mene vikatilaan. Katsotaan kauan kestää. Puhdistettu myös maf,egr ja map anturi.

Jos löytyy testeri niin tarkastaisin vielä map- ja tmap-anturin painearvot että ovat samat. 200kPa:n ero rajoittaa jo tehoja.

Map-anturi imusarjassa ja Tmap-anturi heti välijäähdyttimen jälkeen kuskin puolella.