Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => V40/V40CC (vm. 13-19) => Aiheen aloitti: PetriN - 19.07.2024, 10:20:40

Otsikko: Vikakoodinlukija. Pitääkö olla Volvo
Kirjoitti: PetriN - 19.07.2024, 10:20:40
Terve.
Jos haluaisin ostaa vikakoodinlukijan Volvo V40 vm. 2018 huoltoilmoituksen kuittaukseen. Ja samalla haluaisin ostaa laitteen myös 2007 Isuzu D-Maxin moottorin hälyjen kuittaukseen (ehkä turvatyynyt myös), niin pitääkö minun ostaa kaksi eri laitetta?
Otsikko: Vs: Vikakoodinlukija. Pitääkö olla Volvo
Kirjoitti: tuomaril - 19.07.2024, 13:10:37
Ei välttämättä. Esim. iCarsoftilla on monimerkkitestereitä, jotka käyvät useampaan autoon.
Otsikko: Vs: Vikakoodinlukija. Pitääkö olla Volvo
Kirjoitti: laatikkovika - 19.07.2024, 13:20:25
Tossa alennuksessa nyt.
https://www.elekma.com/vikakoodinlukijat-ja-testerit/icarsoft-cr-pro-vikakoodinlukija/p/79/#description

Jos tilaa niin kannatta sp:lla kysyä sopivuus kys vuosimalleihin!
Otsikko: Vs: Vikakoodinlukija. Pitääkö olla Volvo
Kirjoitti: PetriN - 19.07.2024, 13:26:02
No niin juu.
Elekman sivuilta katselin, mutta en mennyt näköjään tuon hintaluokan laitteisiin vielä. Halvemmissa oli kyllä selvä jako eri laitteissa volvo vs aasialaiset.

Kiitos tiedoista, kohta osaan jo tilata.
Otsikko: Vs: Vikakoodinlukija. Pitääkö olla Volvo
Kirjoitti: laatikkovika - 19.07.2024, 13:31:01
Monissa halvoissa on vain koodin luku ja poisto moottorista, ei muista ohjaimista... :juhau:
Otsikko: Vs: Vikakoodinlukija. Pitääkö olla Volvo
Kirjoitti: McCloud - 19.07.2024, 17:42:40
Terve.
Jos haluaisin ostaa vikakoodinlukijan Volvo V40 vm. 2018 huoltoilmoituksen kuittaukseen. Ja samalla haluaisin ostaa laitteen myös 2007 Isuzu D-Maxin moottorin hälyjen kuittaukseen (ehkä turvatyynyt myös), niin pitääkö minun ostaa kaksi eri laitetta?

Tuolta saat esim. noita ICARsoftin monimerkkilukijoita huomattavasti halvemmalla kuin mistään Suomesta: www.24hshop.fi

Itse hommasin tuolta vajaa vuosi sitten ICARSoft CR MAX:in, joka on jo tablettikokoa noin 350 euron hintaluokassa -  Suomessa olisi ollut tuolloin 500 euroa. Toki edullisemmat mallit saa tietysti halvemmalla. Toimii hyvin ainakin V40 (2013-2018) ja V60 (2019->) autoissa, varsinkin V40:n (2017) eberi ongelmissa on pelastanut monta kertaa lukkiutuneen lämmittimen elvytyksessä ja maksanut jo itsensä takaisin.

Jos päätät hankkia ICARsoftin vikakoodinlukijan, niin sen pitää olla siis V3 versio näihin - vanhemmat V1 / V2  versiot ei näihin Volvoihin riitä.
Otsikko: Vs: Vikakoodinlukija. Pitääkö olla Volvo
Kirjoitti: tuomaril - 19.07.2024, 17:49:43


Jos päätät hankkia ICARsoftin vikakoodinlukijan, niin sen pitää olla siis V3 versio näihin - vanhemmat V1 / V2  versiot ei näihin Volvoihin riitä.

Kyllä mulla V2 toimii 2020 vuoden V90:ssä hyvin, samoiten kaikkiin Ford-sukuisiin toiminut. ???
Otsikko: Vs: Vikakoodinlukija. Pitääkö olla Volvo
Kirjoitti: laatikkovika - 19.07.2024, 21:30:59
Oisko päivityksistä kiinni?
Otsikko: Vs: Vikakoodinlukija. Pitääkö olla Volvo
Kirjoitti: Scraab - 20.07.2024, 16:37:00
Minulla on tuo CR Max, joka lukee myös aasialaisia autoja, mutta pikainen yritys Hiluxiin päättyi virheilmoituksiin. Isuzu voi olla helpompi tapaus, siitä ei taida olla kymmeniä versioita samoissa kuorissa?

Toinen vähän ongelmallinen on tuo toinen ruotsalainen, joka puhuu GM-kieltä, mitä taas osaa täydellisesti ainoastaan Tech 2 ja melko hyvin kai Opcom.

Ongelmaahan ei tuo merkitse, noissa ei nimittäin vikavalot vilkahtele S*!
Otsikko: Vs: Vikakoodinlukija. Pitääkö olla Volvo
Kirjoitti: laatikkovika - 20.07.2024, 17:32:59
...ei ne ehdi... :D
Otsikko: Vs: Vikakoodinlukija. Pitääkö olla Volvo
Kirjoitti: Scraab - 20.07.2024, 19:35:13
No juu, lyhyt vikavalohistoria 90-luvulta tähän päivään:
S70: ABS: anturi sökö. Moottorivalo(?): termostaatti rikki. ABS: boksin tinaus. Lamda: imuvuoto. ABS: lisää tinausta :). Kilometreillä n. 50 000 - +400 000, jatkuu..
Hilux, uutena ostettu: kovalla pakkasella moottorin vikavalo, pysäytys ja uudelleen käyntiin, kaikki ok. Kilometreillä n 5 - 250 000. Myyty.
Saab, uutena ostettu: Virtalukon virhe. Kilometrejä 167 000, jatkuu..
S90: Ei varsinaisia vikoja, mutta ruutu aina täynnä ilmoituksia: SS ei käytössä jne Liian vähällä käytöllä, matka jatkuu tälläkin.
Hilux: Kuukautta edellistä Hiluxia uudempi ruotsalainen, starttikilometrit 246 000: ei vikavaloja, matka jatkuu...

Hiluxit ovat varmoja, mutta ylläpito sikakallista -vaikka nykyiseen teen kaikki huollot itse. Ei noita muitakaan moittia sovi.. kun ei paremmastakaan tiedä. Pari 3-sarjan penaria olivat myös viattomia, E27 ja E30.
Otsikko: Vs: Vikakoodinlukija. Pitääkö olla Volvo
Kirjoitti: PetriN - 24.07.2024, 20:20:10
Ostin 24.fi(24.se)
Icarsoft CR Pro.
V40 huoltomuistutus lähti heti.
Seuraavaksi tutkitaan löytyykö Isuzun turbon ylipaineanturit ym muut koneen jutut. Kunhan sen auton saa kiinni! Poika tekee metsurin töitä jossain metsissä, auto välillä ojassa. Silloin sen saakin kiinni.