Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Mrkcnnt - 20.07.2024, 15:15:07
-
Pari viikkoa sitten mittaristoon syttyi SRS-Turvatyyny huolla heti ilmoitus. Motomaatista sain ulos koodit:
00D0 - Turvavyön solki, kuljettaja, signaali puuttuu
2FA2 - Vyölukko kuljettaja, liian matala arvo
Tämän jälkeen huomasin, että turvavyön merkkiääni ei hälytä, vaikka turvavyötä ei ole kytketty.
Pienen taistelun jälkeen sain lukon käsiini ja heti löytyi syy. Vyölukolle menevistä kahdesta toinen johto (kelta/musta) poikki. Lila näytti ainakin ulkoisesti ehjältä.
Johto juottaen takaisin ja penkki paikoilleen.
Motomaatissa kävin jälleen kokeilemassa jos vikakoodit saataisiin nollattua. Eipä lähtenyt pois kuin 2FA2. Eli vieläkin herjaa puuttuvaa signaalia turvavyön soljesta.
Voisiko nyt olla niin, että motomaatin lukijalla ei pysty poistamaan tuota 00D0 koodia vai olisiko syytä vielä tutkia lila johto?
Volvo s60 2002
-
Kai sillä nyt pitäis onnistua kun mullakin icarsoft2:lla onnistuu.
Vikaavikaa vielä jossain.
Jos vika on ollut pitkään päällä niin srs moduuli voi mennä jumiin, se on taas sitten oma juttunsa.
Pitää ehkä ajaa uus softa sisään.
Vaikkapa sinisellä. 100-150€.
-
Kyllä tuolla matomaatilla jää moni vikakoodi kuittaamatta ja selvittämättäkin. Moni käy tuolla ensin kokeilemassa ja tulee sitten kuitattavaksi / selvityksiin vidalla. Oikea testeri ja välillä myös oikeassa järjestyksessä kuitattava koodit. Ei tarvi sinistä ja softaa, vakio softa avataan jos lukossa / bitti poikittain.
-
Päivitystä tähän.
Alapeukku motomaatille. Tuli siihenkin pari kertaa maksettua "turhasta". Saihan sillä nyt paikallistettua vian mutta 00D0 vikakoodi poistui vasta iCarsoft V kakkosella. Toiselta foorumilta löysin oikean nollausjärjestyksenkin, eli ensimmäiseksi CEM vikakoodit pois ja sen jälkeen vasta SRS tyhjäys.
-
Näinpä, tuota nollaus järjestystä välillä joutuu käyttämään, syytä siihen en kyllä tiedä miksi.