Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Timo Myllyoja - 25.07.2024, 14:56:56
-
Volvo v70 2004 . Keltainen varoitusvalo syttyi ja näyttöön tuli teksti "Moottorijärjestelmä vaatii huollon". Ajoin Motonettiin jossa voi katsoa vikakoodilla missä vika. Kun tuli minun vuoro. käynnistin auton niin valo ja teksi ei tullut ollenkaan.. myös Motonetin testeristä ei löytyny mitään vikakoodia. ajelin noin 80km eikä valo syttynyt eikä tekstiä näkynyt.. pitääkö asialle tehdä jotain ? vai ajellaanko vaan ?
-
Ajele vaan. Akunkenkien kosketuksen voi tarkistaa ja ehkä lataus ja akkujännitteen. :o
-
Kyllä sinne on faktasti vikakoodi jäänyt muistiin, kerta tuollainen ilmoitus oli ruudulle tullut. Asianmukaisella lukijalla pitäisi löytyä tarkempi syy.
-
Ehkä vidalla. Tavan lukijalla ei jää jälkeä kun on tuollainen uudelleenkäynnistyksessä poistuva vika.
Vaatis pysyvää vikaa ainakin kolme kertaa että lukija näkee. Siis vikavalo ei sais sammua välillä.
Onhan noita ollu mutta ei oo haitannu. Kyllä se sitten paremmin kertoo jos jotain oikeesti hajoaa.
-
Vidalla löytyy koodi muistista ja aika /km milloin vika esiintynyt, voi olla toisaikainen häiriö ja perehtyy sitten asiaan jos uusii.
-
Käytin auton korjaamolla , lukijalla löytyi vika. Lamda-anturi vaihdettiin. Mutta valo ja tietokoneen ilmoitus "Moottorijärjestelmä vaatii huollon " ei poistunut. luettiin lukijalla uudestaan, nyt lukija kertoin vikakoodiksi "Mittaristovika". onko näinkin vanhaan autoon kannattava mittaria lähteä korjaileen. ?? tai onko miúuta vinkkiä ? mitä asialle voisi tehdä.. eihän auto taida mennä katsastuksesta läpi
-
Mittaristovika jos on varma niin korjaus on nykyään 150 euron luokkaa monessa paikkaa, todellakin kannattaa korjata alkavat viat.
-
Mittaristovika jos on varma niin korjaus on nykyään 150 euron luokkaa monessa paikkaa, todellakin kannattaa korjata alkavat viat.
Juu, käyttää vanhan mittariston korjattavana niin taas mennään..
-
Menin kerran vielä Motonettiin ! Ei löytynyt vikakoodia vaikka keltainen valo paloi ja tietokoneella oli teksti Moottorijärjestelmä vaatii huollon. Kysyisin : Huomasin että Vakionopeudensäädin ei mene aina päälle ja kun saan sen päälle se toimii 200metriä.. voiko rikkinäisellä jarruvalokatkaisijalla tai jollakin muulla vakionopeudensäätimen vialla olla mahdollisesti yhteys tuollaiseen keltaiseen merkkivaloon ja Moottorijärjestelmä vaatii huollon tekstiin ??
-
Omassa oli kytkimen anturi viallinen ja sytytti moottorin vikavalon myös. n 50 EUR anturi ja asennus käy ilman työkaluja ( hieman notkeutta vaatii kun on vähä hankalasti saavutettavissa.)
-
Omassa oli kytkimen anturi viallinen ja sytytti moottorin vikavalon myös. n 50 EUR anturi ja asennus käy ilman työkaluja ( hieman notkeutta vaatii kun on vähä hankalasti saavutettavissa.)
Kiitos vastauksesta !! kokeilen vielä tuota kytkimen vaihtoa
-
Omassa S80 muinoin lakkas vakkari toimimasta tai toimi pätkittäin. Vikavalo ja teksti tuli.
Syy oli jarrupolkimen asentoanturi tehostimen etureunassa. Kannattaa senkin liitin ensin tarkistaa ja putsata. Yhden korjasin pelkästään sillä. :)
Ps. Oma lukija olis jo maksanut itsensä kun ei tarvii moponettiin ravata.
-
Juu, se koodinlukija ei oo kallis. Se ilmoitti mulle että kytkinanturin signali viallinen. Anturi vaihdettu, joskus ( todella harvoin) se on tullut uudellakin anturilla, voi siis olla kosketushäiriökin jossain.
-
Minulla on tapana kertoa miten asiassa lopulta kävi.. Vaihdoin Jarrupolkimen asentotunnistimen.. vikavalo sammui ja ei syttynyt uudestaan pienen koeajon aikana.. samoin vakionopeuden säädin alkoi toimimaan... . huomisesta en sitten tiedä.. kiitos kaikille kommenteista
-
Ihan hyvä tapa mitä kaikki ei osaa. O0