Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: rembbaa - 02.08.2024, 23:09:44
-
Elikkäs tarkotuksena ois vaihtaa moottori volvoon ja muutama asia mietityttää.
Ft moottori apulaitteineen löytyy. Tarviiko vaparin sähkösarja muita muutoksia kun imm siirto toiselle puolelle? Lh 2.4 tietysti.
Moottorinohjauksesta:
Löytyy -937 ja -984 purkit. Sekä 2 erimalliset turbon sytkäboksit 0227 400 148 ja toisen koodia ei nyt tähän hätään ole. -937 ssa valmiiksi jo jokin lastu mistä ei ole tietoa. Kummasta olisi parempi tehdä vai onko niin suurta merkitystä. Tarkoitus mennä lähes vakiona näin alkuun. Jokatapauksessa täytyy uusi lastu teetättää? -984 purkissa ajonesto minkä saa ilmeisesti uudella lastulla pois?
Kytkin/vp:
Autossa m47 paikallaan ja sillä olisi tarkotus jatkaa. Meneekö tuolla 2 litrasen vauhtipyörällä ja uudella kytkimellä. Itsellä ei näistä niin tietoa.
740 vm-90 ja elintenluovuttaja 940 vm-98.
-
Jos mennään matalaohmisilla suuttimilla mitä vakiotkin on niin vaaditaan etuvastukset.
Kaasuläppäkytkimeltä täyskaasukärjen eliminointi.
Voi mennä uudella kytkimellä mutta jos edes lastutat ja nostat paineet lähelle kiloo niin alkaa luistaan.
Joku muu saa kertoa budjettikytkimistä enempi. Ite aikanaan pistin suosiolla Sasch SRE asetelman.
Hyvin piti sen 215-220 hepoo. Vääntöäkin oli aika hyvin kun menin ristikonmurskaajanokalla eli T. :D