Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: V90 D3 -17 - 03.08.2024, 02:00:09
-
Moro! Otin tuossa öljykorkin auki moottori käydessä, ja puhalsi kuin 700 tkm ajettu vanha diesel :o Edellinen V90 D3-moottorilla ei puhaltanut juuri yhtään :idiot2: Imusarjassa yhden pultin kantakin on aivan öljyssä :'( Toinen mahtava ominaisuus on pakokaasun haju sisällä. Pitääkö tämä vehje laittaa äkkiä kiertoon, ennenkuin moottorista lentää joku tiiviste ulos ja sitä myöten öljyt kartanolle, vai mitäköhän tälle pitäs tehdä :facepalm: :(
-
Moro! Otin tuossa öljykorkin auki moottori käydessä, ja puhalsi kuin 700 tkm ajettu vanha diesel :o Edellinen V90 D3-moottorilla ei puhaltanut juuri yhtään :idiot2: Imusarjassa yhden pultin kantakin on aivan öljyssä :'( Toinen mahtava ominaisuus on pakokaasun haju sisällä. Pitääkö tämä vehje laittaa äkkiä kiertoon, ennenkuin moottorista lentää joku tiiviste ulos ja sitä myöten öljyt kartanolle, vai mitäköhän tälle pitäs tehdä :facepalm: :(
Olisko vain EGR putki poikki laipan juuresta.
-
Olisko vain EGR putki poikki laipan juuresta.
Kiitos vinkistä :) Taidan varata wetterille ajan lisätutkimuksiin, vai pitääköhän sitä ennen käydä pankinjohtajan puheilla ;D
-
Moro! Otin tuossa öljykorkin auki moottori käydessä, ja puhalsi kuin 700 tkm ajettu vanha diesel :o Edellinen V90 D3-moottorilla ei puhaltanut juuri yhtään :idiot2: Imusarjassa yhden pultin kantakin on aivan öljyssä :'( Toinen mahtava ominaisuus on pakokaasun haju sisällä. Pitääkö tämä vehje laittaa äkkiä kiertoon, ennenkuin moottorista lentää joku tiiviste ulos ja sitä myöten öljyt kartanolle, vai mitäköhän tälle pitäs tehdä :facepalm: :(
On tässä vielä yksi varuste, jota ei moni autoonsa saa rahallakaan, nimittäin uima-allas peräkontissa :2funny: :2funny:
-
On tässä vielä yksi varuste, jota ei moni autoonsa saa rahallakaan, nimittäin uima-allas peräkontissa :2funny: :2funny:
Tuo on hyvä myyntivaltti kun vaihtoon vie. ;)
-
Mulla alkoi edellisestä ysikympissä tulla myös pakokaasun haju välillä sisälle, niin oli juurikin EGR-putkessa reikä, joten ei onneksi ole iso vaiva.
-
Mulla alkoi edellisestä ysikympissä tulla myös pakokaasun haju välillä sisälle, niin oli juurikin EGR-putkessa reikä, joten ei onneksi ole iso vaiva.
Kiitos tiedosta, ens tiistaina menen käymään wetterillä, niin vinkkaan omamekaanikolle :)
-
Kiitos tiedosta, ens tiistaina menen käymään wetterillä, niin vinkkaan omamekaanikolle :)
EGR putki rikki ja kattoluukun takatiiviste vuotaa :) rahalla kuulemma selviää, tosin ajan sai vasta 12.9, täytyy pitää valmetissa pressu katolla siihen asti :2funny: :2funny: :2funny:
-
Vaikuttaako tuo EGR putki siihen, että puhaltaa öljykorkista? Onkohan näissä huohotinongelmia kanssa? Ja joo imusarja myös öljyssä täällä. Pakokaasu ei sen sijaan haise.
Täydennys: netistä löytyy paljon viittauksia Volvonkin dieseleiden PCV-ongelmiin (Positive Crankcase Ventilation Valve). En osaa sanoa, oliko yksikään just tuo moottori D4204 T23. Kumminkin neuvotaan tekemään yksinkertainen "kumihanskatesti" (eri kuin tullissa). Hanska ei saisi muka täyttyä ilmalla. Ei ollu siivouskaapissa kuin ohuita lateksihanskoja, mutta tuolta näytti, mikäli sain videon giffiksi oikein
(https://i.ibb.co/3TVQLxg/VID-202408.gif) (https://ibb.co/3TVQLxg)
Imusarjan päällä näkyy sitä öljyä. Minusta tuo PCV selittäisi, miksi imusarjassa tuntuu olevan enemmän kuin tarpeeksi öljyä
-
Miten tuo pakokaasun haju ilmenee teillä? Ihan ajaessa koko ajan vaiko pysähtyessä vaikka liikennevaloihin?
-
Osaako volvotdi sanoa onko näissä egr:n putkissa ollu reikiintymistä tai katkeilua 14-15 mallin D5 moottoreissa?
-
Osaako volvotdi sanoa onko näissä egr:n putkissa ollu reikiintymistä tai katkeilua 14-15 mallin D5 moottoreissa?
On ollut kumpaakin, mutta enemmän menee sieltä laipan juuresta halki. Oli tuossa yksi mikä käytännössä räjähti keskeltä :D Mistä lie putki on tehty
-
Miten tuo vioittunut putki oireilee?
-
Miten tuo pakokaasun haju ilmenee teillä? Ihan ajaessa koko ajan vaiko pysähtyessä vaikka liikennevaloihin?
Välillä haisee, kun laittaa auton käyntiin ja silloinkin, kun vauhti hiljenee esim. risteykseen tullessa ;D
-
Kirjoitin yllä virheellisesti PCV venttiilistä. Lisätutkimus netin kautta paljasti, että tämä on bensa-autojen ongelma. Huohotin on toki dieseleissäkin ja kai se voisi tukkeutua. Pyysin tarkastamaan muun korjauksen yhteydessä. Oli normaali tuo ulospuhallus kuulemma. Toivon mukaan ei nyt söis öljyäkään enää.
-
Kirjoitin yllä virheellisesti PCV venttiilistä. Lisätutkimus netin kautta paljasti, että tämä on bensa-autojen ongelma. Huohotin on toki dieseleissäkin ja kai se voisi tukkeutua. Pyysin tarkastamaan muun korjauksen yhteydessä. Oli normaali tuo ulospuhallus kuulemma. Toivon mukaan ei nyt söis öljyäkään enää.
Öljynsyöntiin välttämättä hirveästi vaikuta. Mulla oma edellinen V90 D5 2018 popsi sitä öljyä jo tasaisesti litran /10tkm kun autolla oli ajettu 70tkm... Samana jatkui kun lähti vaihtoon noin 140tkm ajettuna.
-
Öljynsyöntiin välttämättä hirveästi vaikuta. Mulla oma edellinen V90 D5 2018 popsi sitä öljyä jo tasaisesti litran /10tkm kun autolla oli ajettu 70tkm... Samana jatkui kun lähti vaihtoon noin 140tkm ajettuna.
Näin voi olla. Ei litra kymppitonnilla varmaan mikään viaksi luettava ole. Vaimon Vw piti olla mittauksessa litra per 1000 km, jotta valmistaja alkoi osallistumaan korjaukseen. Volvoihin kai moottorit maksetaan itse muutenkin.
Imusarjan vaihto oli siis alkuviikosta ja nyt auto haisee dieseliltä ulospäin. Ekan kerran kaupan parkkiksella huomasin, kun palasin autolle. Kysyin, koska kaksi kertaa tällä viikolla käytiin merkkihuollossa. Ei ole kuulemma polttoainelinjoihin koskettu imusarjan vaihdossa. Illalla oli kaveri haistelemassa ja vahvisti dieselin hajun. Ei tarvii päätä työntää pellin alle, että huomaa. Ensi viikon korjaamokäyntiä joutuu nyt varmaan eri ketjuun yrittää, kun pitäisi vaihtaa paikkakuntaa.
Muokkaus: tuolla sinisen nuolen koloissa on nestettä. Kärsiikö tota punaista miten kovasti kiristää? Onko se kierre normaalisti? Ei ole selkeesti löysällä. Jos aukasee, niin meneekö ilmaa järjestelmään, eikä lähe ikinä omin avuin?
(https://i.ibb.co/yXYyJzW/IMG-20240907-122009-MP.jpg) (https://ibb.co/yXYyJzW)
Muokkaus2: meinas jo harmittaa, mutta asiallisesti alkoivat hoitaa. En alkanut itse yrittää aukoa. On tietty vaikea havaita, kun pitää olla käynnissä ennenkuin vuotaa. Huollossa tiukat aikaikkunat, ettei isompia koeajoja ehdi. Jospa se tästä nyt alkais sujua
-
Välillä haisee, kun laittaa auton käyntiin ja silloinkin, kun vauhti hiljenee esim. risteykseen tullessa ;D
Oireileeko muuten kuin haju? Vai onko muita oireita ajossa?
-
Näin voi olla. Ei litra kymppitonnilla varmaan mikään viaksi luettava ole. Vaimon Vw piti olla mittauksessa litra per 1000 km, jotta valmistaja alkoi osallistumaan korjaukseen. Volvoihin kai moottorit maksetaan itse muutenkin.
Imusarjan vaihto oli siis alkuviikosta ja nyt auto haisee dieseliltä ulospäin. Ekan kerran kaupan parkkiksella huomasin, kun palasin autolle. Kysyin, koska kaksi kertaa tällä viikolla käytiin merkkihuollossa. Ei ole kuulemma polttoainelinjoihin koskettu imusarjan vaihdossa. Illalla oli kaveri haistelemassa ja vahvisti dieselin hajun. Ei tarvii päätä työntää pellin alle, että huomaa. Ensi viikon korjaamokäyntiä joutuu nyt varmaan eri ketjuun yrittää, kun pitäisi vaihtaa paikkakuntaa.
Muokkaus: tuolla sinisen nuolen koloissa on nestettä. Kärsiikö tota punaista miten kovasti kiristää? Onko se kierre normaalisti? Ei ole selkeesti löysällä. Jos aukasee, niin meneekö ilmaa järjestelmään, eikä lähe ikinä omin avuin?
(https://i.ibb.co/yXYyJzW/IMG-20240907-122009-MP.jpg) (https://ibb.co/yXYyJzW)
Muokkaus2: meinas jo harmittaa, mutta asiallisesti alkoivat hoitaa. En alkanut itse yrittää aukoa. On tietty vaikea havaita, kun pitää olla käynnissä ennenkuin vuotaa. Huollossa tiukat aikaikkunat, ettei isompia koeajoja ehdi. Jospa se tästä nyt alkais sujua
Niin se oli mullakin Audin A4, 1.8TFSI joskus kakkosautona. Sen litran veti tonnille.... Audi remppasi sen 90tkm kohdalla ja ei se öljynsyöti silti loppunut täysin...
Mutta tuohon polttoaineen hajuun, joku liitin ehkä löysällä tai eihän suuttimien tiivisteet vain vuoda? Jos ei meinaa vikaa löytyä, niin jonnekin diesel pajalle, niin näkevät heti mistä tulee tuo polttoaineen haju.
-
Mulla haisee pakokaasut sisällä DPF-polton yhteydessä. Huomaa yleensä, kun poltto päällä ja hidastaa valoihin. Eiköhän siellä EGR putki ole jostain kohtaa rikki ja käryttää sopivasti sisäilman sisäänoton lähellä. -17 2.0 D4 V60
-
Minulla tekee samaa dpf-polton yhteydessä haisee. Egr-putki kuitenkin ihan kirkas. Tummuuko se jos on jostain halki? :idiot2: Auto V60 D5 -15
-
Mikä tässä ehkä haljenneessa egr-putkessa on huonoin mahdollinen ongelma jos antaa putken olla halki ja ajelee vain? Ajossa ei huomaa muuten kun että polton yhteydessä pikkusen tuoksahtaa
-
Mikä tässä ehkä haljenneessa egr-putkessa on huonoin mahdollinen ongelma jos antaa putken olla halki ja ajelee vain? Ajossa ei huomaa muuten kun että polton yhteydessä pikkusen tuoksahtaa
Jossain kohtaa se repeää lopullisesti ja ajot loppuu siihen.
-
Jossain kohtaa se repeää lopullisesti ja ajot loppuu siihen.
Ajot päättyy limb modeen, konerikkoon vai tulipaloon?
-
Ajot päättyy limb modeen, konerikkoon vai tulipaloon?
Joko limppiin tai moottori sammuu. Lopullista tuhoa ei tietenkään EGR putkesta tule, mutta ajoa estävä 100% varmuudella tulee.
-
Näkyykö toi jossain vikakoodissa, jos on rikki, mutta ei vielä kokonaan irti? Tai näkyykö tämä vuoto jossain arvossa OBD:n kautta luettuna?
-
Näkyykö toi jossain vikakoodissa, jos on rikki, mutta ei vielä kokonaan irti? Tai näkyykö tämä vuoto jossain arvossa OBD:n kautta luettuna?
Ei näy, koska kiertoa vielä tulee.
-
Moro! Otin tuossa öljykorkin auki moottori käydessä, ja puhalsi kuin 700 tkm ajettu vanha diesel :o Edellinen V90 D3-moottorilla ei puhaltanut juuri yhtään :idiot2: Imusarjassa yhden pultin kantakin on aivan öljyssä :'( Toinen mahtava ominaisuus on pakokaasun haju sisällä. Pitääkö tämä vehje laittaa äkkiä kiertoon, ennenkuin moottorista lentää joku tiiviste ulos ja sitä myöten öljyt kartanolle, vai mitäköhän tälle pitäs tehdä :facepalm: :(
Sanotaan nyt näin. Älkää availko niitä öljykorkkeja moottorin ollessa käynnissä. Kaikki moottorit eivät siitä tykkää, alkaa sekoilemaan tyhjäkäynnit yms. Sanotaan näin, että yhdellekään moottorille toi ei ole hyödyksi, etkä sä sieltä mitään varsinaisia vikoja kuitenkaan löydä. Jos on ajatus alkaa korkkia ruuvaamaan auki, niin silloin sulla on jo jotain vikaa tiedossa ja se ei selvinnyt korkkia aukaisemalla, eiks näin?
-
Sanotaan nyt näin. Älkää availko niitä öljykorkkeja moottorin ollessa käynnissä. Kaikki moottorit eivät siitä tykkää, alkaa sekoilemaan tyhjäkäynnit yms. Sanotaan näin, että yhdellekään moottorille toi ei ole hyödyksi, etkä sä sieltä mitään varsinaisia vikoja kuitenkaan löydä. Jos on ajatus alkaa korkkia ruuvaamaan auki, niin silloin sulla on jo jotain vikaa tiedossa ja se ei selvinnyt korkkia aukaisemalla, eiks näin?
No ei nyt noinkaan. Moottorit ei tuosta sekoa kun korkin laittaa takaisin vain kiinni. Tuo korkin avaaminen kertoo kyllä moottorin huohotuksesta ja/tai sen puutteesta tehdä se ohjatusti oikein eli huohotin voi olla tukossa ja kun korkin avaa ero on valtava, aivan kuten oli itsekin huomannut. Mitään vahinkoa korkin avaamisesta ei kuitenkaan tule.
-
Kirjoitin yllä virheellisesti PCV venttiilistä. Lisätutkimus netin kautta paljasti, että tämä on bensa-autojen ongelma. Huohotin on toki dieseleissäkin ja kai se voisi tukkeutua. Pyysin tarkastamaan muun korjauksen yhteydessä. Oli normaali tuo ulospuhallus kuulemma. Toivon mukaan ei nyt söis öljyäkään enää.
Niin kuulemma on normaalia puhallus ;D ;D EGR putki vaihdettu, alkoi turbo pitämään sirinää kiihdyttäessä :idiot2: :idiot2: Wetterillä pikaisten tutkistelujen jälkeen todettiin, että ehkä pakosarjan pultti kannessa poikki, tai jokin turbon liitos vuotaa tai turbossa jotaki paskana :'(
-
Kyllä tää oma V60 on alkanut sen verran käryttämään, että pakko jotain tehdä asialle. Jos EGR putki vaihdetaan, niin onko täällä tietoa paljon kyseinen toimenpide maksaa Volvolla tai Volvo-korjaamolla?
Kysyin putken hintaa Volvo-korjaamolta ja se oli reilu 100e luokkaa. Sitä ei kuitenkaan vaihdettu, kun huollossa katsoivat, että ei ole nokinen laipan juuresta. Sitä en tiedä kuinka tarkkaan katsoivat moottorin takaa olevaa liitosta. Kuulema hieman hankala vaihtaa tähän malliin ja voisin veikata putken vaihtoa osineen ja töineen luokkaa 200e.
Täytyy nyt itse vielä katsoa tarkemmin, että onko mahdollista öljyvuotoa jossain kohtaa, joka mahdollisesti tiputtaisi öljyä kuumille komponenteille ja sitten DPF-polton yhteydessä, kun lämpötilat nousee niin alkaisi tämän seurauksena käryttään. En ole kyllä enää täysin varma, että käryttääkö toi vain polton aikana vai koko ajan.
-
Jos käry tulee juuri DPF polton aikana niin venttiilikopantiiviste todennäköisesti vuotaa öljyä ja valuu pakosarjan päälle. Pitäisi kyllä näkyä ilman purkamatta onko takaosa moottorista märkä.
-
Pitääkö auto nostaa ylös ja alakautta ihmetellä vai näkyykö tämä selvästi yläkauttakin?
-
Otsikossa valitellaan pakokaasun hajua.
Jos öljyvuoto valuu pakosarjalle niin ei se kyllä pakokaasulle haise.
-
Otsikossa valitellaan pakokaasun hajua.
Jos öljyvuoto valuu pakosarjalle niin ei se kyllä pakokaasulle haise.
No ei haise, mutta kaikki ei kuitenkaan niitä erota :)
-
Huohotus tuossa ei nyt oikein toimi, tuossa moottorissa ei mitään ylipainetta kuulu kampikammiossa kuulu olla, vidakin tuolle antaa tarkat arvotkin alipaineen määrälle ihan niin kuin muillekkin moottori malleille.
-
Niin kuulemma on normaalia puhallus ;D ;D EGR putki vaihdettu, alkoi turbo pitämään sirinää kiihdyttäessä :idiot2: :idiot2: Wetterillä pikaisten tutkistelujen jälkeen todettiin, että ehkä pakosarjan pultti kannessa poikki, tai jokin turbon liitos vuotaa tai turbossa jotaki paskana :'(
Tuttu paja vaihtoi eilen jakopään romut ja kävi koeajamassa ja sanoi, että kyllä turbo on vaihtokunnossa :idiot2: Voiskohan olla tosi, kun välillä sirinä on hyvin vaimea ja toisinaan hieman äänekkäämpi? Tähän D5 on hieman hintava turbo, asentaja sanoi vähintään 1700€ ja päivän työ vaihtaa :o. Ei kyllä raaskisi heti alkaa ahdinta uusimaan 8)
-
Paljos sillä sun keksinnöllä on ajettu? ELK
-
Paljos sillä sun keksinnöllä on ajettu? ELK
Vaivaset 201000 :D
-
Huohotus tuossa ei nyt oikein toimi, tuossa moottorissa ei mitään ylipainetta kuulu kampikammiossa kuulu olla, vidakin tuolle antaa tarkat arvotkin alipaineen määrälle ihan niin kuin muillekkin moottori malleille.
Viitsitkö katsoa mikä olisi alipaineen arvo D4204T16 moottorille?
-
Voin katsoa, taas koneella jossain kohtaa päivää.
-
Tuttu paja vaihtoi eilen jakopään romut ja kävi koeajamassa ja sanoi, että kyllä turbo on vaihtokunnossa :idiot2: Voiskohan olla tosi, kun välillä sirinä on hyvin vaimea ja toisinaan hieman äänekkäämpi? Tähän D5 on hieman hintava turbo, asentaja sanoi vähintään 1700€ ja päivän työ vaihtaa :o. Ei kyllä raaskisi heti alkaa ahdinta uusimaan 8)
Näissä on samaa vikaa kuin vitosbensaturboissa eli pakosarja löystyy ja aiheuttaa varsinkin kylmällä koneella epävireistä viserrystä. Tiiviste on metallia ja monikerroksinen, ääni tulee kun pakokaasu kulkee kerroksien väleistä. Vasta tällä viikolla kiristin yhdestä -18 XC90:stä pakosarjan ja toinen on tulossa lähiaikoina. Kaikki pultit ja päädyissä olevat mutterit oli löysällä.
-
Näissä on samaa vikaa kuin vitosbensaturboissa eli pakosarja löystyy ja aiheuttaa varsinkin kylmällä koneella epävireistä viserrystä. Tiiviste on metallia ja monikerroksinen, ääni tulee kun pakokaasu kulkee kerroksien väleistä. Vasta tällä viikolla kiristin yhdestä -18 XC90:stä pakosarjan ja toinen on tulossa lähiaikoina. Kaikki pultit ja päädyissä olevat mutterit oli löysällä.
Kiitos tiedosta! Käskenpä ensin kokeilemaan pakosarjan pultit :)
-
Kiitos tiedosta! Käskenpä ensin kokeilemaan pakosarjan pultit :)
Sain itse avaimella kokeiltua jakopään puolimmaisen pakosarjan pultin, ja se kuiten oli kiinni ??? Ilmeisesti joutuu uuden turbon laittamaan. Kovin oli lyhyt-ikäinen, kun jo 200 tuhannen kohalla hajoaa. 2005 vuosimallin V70:ssä oli alkuperäinen turbo vielä 560 tuhannessa, kun meni vaihtoon :) ;D
-
Oma dieselvuoto taisi asettua sillä, kun putki irrotettiin ja kiinnitettiin uudestaan. Vissiin aika tarkka kohdallaan olemisesta ja kova paine siellä. Olis saanu huollon takuuseen käyttää Bilialla vuodon jatkuessa. Remontti tehtiin siis toisessa merkkihuollossa, mutta siirryin auton kanssa etelään Bilian reviirille.
Nyt on ajettu jo useampi tuhat kilometria imusarjan vaihdon jälkeen, niin ehken uskaltaa sanoa öljyn kulutuksen vähentyneen. Ihme juttu, mutta näin se sähköisen öljytason mukaan näyttäis olevan.
Lokakuussa en käyttänyt korjaamolla ollenkaan. Nyt ilmat kylmeni niin tuli joku start/ stop apuakku huollon tarpeessa ilmoitus. Turbot itseäkin pelottaa, kun ne on kai 1700 €/kpl. Siis kertaa kaksi ja reilun päivän työt päälle.
-
Oma dieselvuoto taisi asettua sillä, kun putki irrotettiin ja kiinnitettiin uudestaan. Vissiin aika tarkka kohdallaan olemisesta ja kova paine siellä. Olis saanu huollon takuuseen käyttää Bilialla vuodon jatkuessa. Remontti tehtiin siis toisessa merkkihuollossa, mutta siirryin auton kanssa etelään Bilian reviirille.
Nyt on ajettu jo useampi tuhat kilometria imusarjan vaihdon jälkeen, niin ehken uskaltaa sanoa öljyn kulutuksen vähentyneen. Ihme juttu, mutta näin se sähköisen öljytason mukaan näyttäis olevan.
Lokakuussa en käyttänyt korjaamolla ollenkaan. Nyt ilmat kylmeni niin tuli joku start/ stop apuakku huollon tarpeessa ilmoitus. Turbot itseäkin pelottaa, kun ne on kai 1700 €/kpl. Siis kertaa kaksi ja reilun päivän työt päälle.
Joo wetterin tarjous turbojen vaihdosta, ahtimet 1750€/kappale ja työt 1200€ ja siihen päälle vielä tiivisteitä ja jotain muuta, yhteensä tekee noin 5000€ :idiot2: Onneksi esim. Turbotukusta saa kunnostettuja ahtimia puolet halvemmalla ja 3 vuoden takuulla ;D
-
Jep, ite kysyin Finturbolta. Kunnostavat ne vanhat tai vaihtuuko se keskiosa kokonaan. BorgWarnerit ne kuulemma on. Tarkka kuulemma säätää, eli kai ainakin toinen on joku VNT. Heillä ei ohjehintaa tai tarjousta asennukselle. Voi olla, että pultit aukee tai sitten vastustaa. Ei kuitenkaan lähdettäis moottoria pudottamaan. Vaan mistä sitä tietää, onko vikaa? Tehot tallella, eikä vikakoodeja. On minun Valmet 705 turbo viheltänyt jo useamman tuhat tuntia, eikä siitä sen kummempaa seurannut. Imusarja ja hajos ja ahtoputki, mitkä on vähän huonoja merkkejä kyllä.
-
Mulla vaihdettiin taaempi EGR-putki marmorilla. Oli kuulema nokinen ja laipan saumasta pettänyt. Toivotaan että kärytykset loppuivat tähän.
Putki: https://www.skandix.de/en/spare-parts/exhaust/emission-control/exhaust-gas-recirculation/exhaust-pipe-egr/1064288/?srsltid=AfmBOorcxD8x5YZrMl2e0T8gyaLvtwBuKotb4d30omKc6tmkjN19CcpN
Nyt en kyllä osaa sanoa, että kummasta päästä oli hajonnut enkä putkea tarkemmin tutkinut.
Putki oli 148e ja työt 125e.
-
Nyt en kyllä osaa sanoa, että kummasta päästä oli hajonnut enkä putkea tarkemmin tutkinut.
Kuumemmasta päästä eli pakosarjan puolelta pettää.
-
Mulla vaihdettiin taaempi EGR-putki marmorilla. Oli kuulema nokinen ja laipan saumasta pettänyt. Toivotaan että kärytykset loppuivat tähän.
Mulla ei loppuneet, vaan heti putken vaihdon jälkeen alkoi turbosta kuulumaan sirinää ja pakokaasun haju haisi vieläkin. Toivottavasti sulla ei haise enää :) Ens keskiviikkona menee auto turbon vaihtoon naapurikylän pajalle, jonka omistaja on Volvomies henkeen ja vereen ;D hintaa koko hommalle tulee noin 2500€ eli puolet siitä mitä wetterillä :D Josko sitten volvo toimisi vuoden ilman remonttia, kun kaikki tyyppiviatkin on jo korjattu :2funny:
-
Nyt on uus turpo ja sirinä loppui ja remontin hinta VAIN 2700€(wetterillä 5000€) :2funny: 8)