Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Smöörs - 07.08.2024, 08:42:39
-
Eli volle täristää, tärinä pahempi pienillä nopeuksilla mm. liikkeelle lähtö ja vauhdin nosto (vaihteet 1-3). Loppuu kuin seinään tasaisella ja lähes huomaamaton n. 40-50mh/h vauhdissa. Taistellut tämän ongelman kanssa nyt varmasti 3 vuotta ja vikaa ei löydy.
Vaihdettua osaa;
-Kytkinpaketti- ja vauhtipyörä
-Kaikki moottorin tukikumit
-Alatukivarret ja pallonivelet
-Vetoakselit (SKF) ja niiden mukana nivelet
-Uusi alusta (bc racing v1) jouset ja iskarit
-Tulpat, puolat
-Jakopään rattaat, rattaiden stefat, remmi ja ajoitus tarkastettu
Saattoi jotain jopa unohtua kun on palikkaa vaihdettu niin paljon.
Viimeisinpänä raidetangonpäät ja pyöränlaakerit, myös nelipyöräsuuntaus tehty. Turbon hukkaportti tarkistettu ja ahdot pysyy.
Kävin myös penkittämässä vollen viimekesänä ja täristys tapahtuu kuskinpuolella, apukuskinpuoli ei tärrää ollenkaan.
Otan mielelläni ajatuksia ja vinkkejä vastaan ???
-
Niin ja tarkennukseksi, kyseessä Volvo s40 T5 FWD 2005
-
Mitä itsellä ollu näitä pikku Volvoja madallussarjojen kanssa niin alustan madalluksella saa kiihdytyksessä ravistuksen alkamaan. Korjaantuu autoa ylöspäin nostamalla. Vetareiden kulma taitaa olla täristyksen syynä madallettuna mikä aiheuttaa tärinän.
-
Pitääpä koittaa vakio alustaa seuraavaksi.
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=120915.0
Tuollahan siitä on juttua, oot itekin siellä pyörähtänyt.
Lopputoteamus on että näitä ei kannattais madaltaa.
Eihän ne uutena tutise mutta kun aletaan muokkaamaan niin ongelmia tulee. ???
-
Mulle vaihdettiin kaikki suuttimet ja tärinät kiihdytyksessä loppu samantien, varsinkin 2 vaihteella se tärinä ja tutina kiihdytyksessä tuli joka kerta.