Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Volle98 - 09.08.2024, 15:55:48
-
Uudehkot jarruhihnat, rummut ok säätöpalikasta säädetty samoin kahvasäädöstä..ei pitoa mäen laskettelee alas käsijarrukahva hampaat irvessä vetäen..oisko nyt jotain mitä en tiedä ?
-
Mä kun vaihdoin ne kengät niin ne piti laittaa niin leveälle säätöpaloilla että levy ei pyörinyt ja sit pyöritellä levyä väkisin ympyrää niin kengät asettui. Kyllä tuli hyvä.
Toki linkun pitää aueta kun vaijerista kiskaisee yms.
-
Onko rummun säätö säädetty ennen kuin vaijeri on kiristetty kahvalta?
-
Niin siis uudehkot kengät ja rummut ok.
Selitä molemmat.
Onko kengät ollu käytössä vanhoissa rummuissa ja onko ne levyt, siis rummut kuinka vanhat.
Kenkä irrallaan laita se rumpuun niin näet koskeeko joka paikasta rumpuun vai vain osasta.
Pitäis olla rummussa keinumatta.
Karhentaahan kenkää ja rumpua kannattaa hieman.
Jos ei muuten ala toimimaan niin käy ajeleen käsijarru päällä että kengät asettuu.
-
Vuosi sitten uudet kengät vanhoihin rumpuihin..justiinsa sai silloin leiman..mutta pitäneet kehnosti nyt 1,2 ja 1,2 ja hylky. Vaijerit kahvasta löysytetty ja säätörullasta melkein laahaa ..kahvastakin kiristetty noin puoleen nousee kahva= ei mitään pitoa..näyttäs että vain keskeltä/reunasta kengät sileät muuten kauttaaltaan uuden karheat eli ei varmaan kontaktia rumpupintaan..keskeltäkö kauttaaltaan nauhahioma koneella pois että päistä ottas kii..ehkä. vaijeri liike on kans aika minimaalista kun kahvasta vetelee..
-
Menee levyjen vaihdoksi, varmaan samalla uudet kengät.
-
.. vaijeri liike on kans aika minimaalista kun kahvasta vetelee..
Lisäisin ostoslistalle myös uuden vaijerin.
-
nauhahiomakoneella muotoilin/karhensin hihnat/rumpujen pinnat hiekkapuhalsin..nyt niiaa ja nostaa perää että uskaltais käydä näyttää. Ens vuonna tarina uus.
-
Kun mulla loppui säätövara vaijereiden venymisen takia eikä jarru pitänyt niin tein uuden poikittaisen lattatangon sinne kyynärnojan alle (kahva on siinä keskellä kiinni ja oik/vas vaijerit sen päissä, se tasaa kiristysvoiman). Alkuperäinen on sellainen, että kiinnityskohta on latan keskellä, tein sellaisen jossa ne päädyn nupit on etureunassa. Sai muutaman millin lisää eikä tarvinnut vaihtaa vaijereita.