Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jaywalker - 14.08.2024, 18:36:56
-
Terve.
Eli siis mitä? S70 reagoi todella huonosti kaasuun tai ei ollenkaan. (harvoin)
Käynnistyy reippaasti, ja tyhjää käy normaalisti ja nätisti.
Mutta: ajossa reagoi kaasuun todella vaisusti ja vaihtelevasti. Ikäänkuin tehot ois laskenu muutamaan heppaan.
ETS valo ei pala.
Joskus reagoi ihan normaalisti kaasuun ja lähtee rivakasti, mutta sitten taas. reagoi ei mitenkään, ja sitten nykäsee, ja lähtee, ja joskus taas ei reagoi juuri mitenkään.
tämä kaava siis vaihtelee. Ei viiti lähteä pidemmälle ja varsinkaan, ohittamaan ei pysty.
Kostealla kelillä tämä ilmiö on läsnä aina ja vahvasti.
Kiitos!
-
Voiskohan ne vikakoodit lukea?
Koita maf liitin irti toimiiko peruskartoilla.
-
Putsaa nyt ekana kaasupolkimen potentiometrin liukupinnat. Nuo tuppaa keräämään kondensiovettä sisäänsä.
-
Putsaa nyt ekana kaasupolkimen potentiometrin liukupinnat. Nuo tuppaa keräämään kondensiovettä sisäänsä.
Nojuu, tuokin.
Kaverilla teki tempun kun lähti rekkaa ohittaan niin äkkiä hyyty rinnalle...
Meinas olla kiirettä. :)
Putsattiin se kaasupolkimen juttu ja sen jälkeen on toiminut vuosia ok.
-
Kävin tänään lukemassa vikakoodit. Antoi yhden koodin, jossa luki "nakutustunnistin".. ? :o Nollattiin se pois.
Ja toiseksi: kuinka tuo tehdään tuo kaasupolkimen potentiometrin liukupintojen puhdistus. Mistä löydän ne? Polkimesta ilmeisesti mutta hieman tarkempaa infoa :)
Kiitos !
-
En sen tarkempaa osaa sanoa kuin että polkimen yläosassa on. Sen kun nikkaroi auki niin pääsee putsaamaan.
Tuas jotain niin näät sen mötikän. Tässä vikana oli palanut sulake. :facepalm:
https://youtu.be/9TRb3meqIWY?si=m4lmb14IYnlJgSMh
-
Oho, onpas tästäki menny aikaa..
Tossa videossahan siis eri vuosimalli, mutta liekkö hirveästi eroa näissä?
Pitääpä joka tapauksessa jossain vaiheessa ryömiä tuonne ohjaamon lattialle.. :buck2:
-
Nakutusanturivika on vaparissa yleinen syy noilla oireilla. Jos pystyy ajon aikana testerillä katsomaan livedataa, näkee miten kiihdyttäessä sytytysennakko heittelee ja taisi olla kohta josta näkee paljonko ennakkoa myöhäistetään nakutuksen takia.
-
Eli uus nakutusanturi vaan, ja homma selvä?
Missähän sijaitsee tämä anturi?
Kiitos!
-
Anturi on imusarjan alla lohkossa kiinni, huohotuspöntön läheisyydessä. Vaatii imusarjan irroituksen sen vaihto jollei ole jonkin sortin fakiiri.
-
Oikea momentti on sitten tärkeä, 20Nm.
Kato sen vanhan asento ennen irroitusta ja laita uusi samaan asentoon.
-
Eli uus nakutusanturi vaan, ja homma selvä?
Missähän sijaitsee tämä anturi?
Kiitos!
Ainakin viime vuosina ainoa vaihtoehto on ollut käytetty jos ja kun auto on yhdellä nakutusanturilla.
-
Nii ja onko se vanha anturi yleensäkään kunnolla kiinni ja liitin kunnossa ja puhdas?
-
Vau, Kiitos näistä ! :)
Lähetäänpä tutkimaan asiaa, ja palataan tähän.