Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Jopas_Jotakin - 18.08.2024, 04:25:56
-
Niin, siinäpä se olikin otksikossa, kun pitäisi saada hieman enemmän ruttua, kun tulee jyrkemmät nokat että moottorilla säilyyt hyvä hyötysuhde.
Johonkin luokkaa 9.75-9.85 kohdille olisi hyvä saada cr.
Volvon manuskoissa lukee kaikissa että tuo 0.3mm on se maksimimitta mitä voi kannen tiivistepionnasta jytrsiä...
Moottori on b4204t ja 83mm poraus, juuri siksi jyrkemmät nokat niin samoilla sylinteripaineilla saa kierrosten myötä enemmän tehoa, alavääntö nämä tappaa!!!
-
No ruottalainen insinööri on laskenut että tuolla 0.3mm oikasulastulla ei tapahdu mitään vahinkoa.
Pohditaan minkälaisia ongelmia materiaalin poistaminen nomiventtikannesta voipi aiheuttaa tai eihän nämä volvomiehelle mitään ongelmia ole ;)
- jakohihnan kiristys -> riittääkö kiristimessa vara ->löytyykö lyhyempää hihnaa
- Onko männissä olevat venttiilikolot laskun jälkeen
a)riittävän syvät b)halkaisijaltaan riittävät - Kannenpulttien pituus -> pohjaako
-
Mulla on takavetokutosen kansi josta on napattu millin siivu pois. Kaikki pelaa ihan kuin tehtaalta, vaikka näissä on tuo sama maks 0,30mm suositus. Nokat on B6304:n vakiot.
Äkkiseltään vois ajatella, että se etuvetonelosen kansi kestää myös ottaa enemmän kuin tuon suositellun 0,30mm.
-
No, noita nyt on "joka nurkka täynnä", niin kokeillaan...