Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: JaGGer - 18.08.2024, 17:21:01
-
Moro, osaisko joku kertoa minkä merkkinen automaatti tässä omassa kulkineessa on. 5v automaatti ja löytyy W nappula. Lisäksi käykö awd diisselin 5v laatikko tähän bensa koneen kylkeen? Oma laatikko alkanut luistamaan ja mietin joutuuko laatikon vaihtamaan vai saakohan jostain ostettua korjaus sarjaa tms.
-
Aisinin AW55-50SN siellä majailee. Pitäs käydä ristiin bensan ja dieselin. Joku uhkarohkea testasi tällä foorumilla hyvinkin lähiaikoina sen. Miten se on alkanut luistamaan? Nää on yleensä todella kestäviä laatikoita.
-
Koitan saada vikakoodit luettua ensiviikolla, sieltä toivottavasti saisi jonkin näköisen vastauksen. Kauppaan mennessä ilmoitti, että vaihteistossa häiriö. Hiljentäessä vauhtia laatikko ei pudottanut pienemmälle ja pysähdyksistä liikkeelle lähtiessä kierroksia saa olla liki 4000, että auto liikahtaa. Silloinkin tuntuu, että siellä on jokin isompi vaihde päällä.
-
Voikos mitenkään olla mahdollista ett olis vahingossa menny se W nappula alas ja nyt lähtee liikkeelle kolmos vaihteella.
Toki mittariston näytöllä kait pitäis näkyä se punainen nuoli merkki.
-
Laatikossa on auto käynnissä kuumana oikea määrä öljyä tikussa?
-
:P Jäänyt hieman taka-alalle tämä foorumin luku/päivittely aiheeseen. Vaihteisto ei siis luistanut vaan oli limp modessa. Koodit lukasin ja antoi koodin P0717 viittasi tiettävästi nopeusanturiin vaihteiston päällä. Nappasin anturin irti ja anturiin oli jäänyt jonkin verran metallihilettä. Putsasin anturin ja sen jälkeen pelittänyt normaalisti ja ei ole heittänyt vaihteistoa limp modeen. Pitää vielä tuo öljyn määrä lämpimänä tarkistaa ja katsoa, ettei vaihteisto vuoda öljyä mistään.
-
Nyt voidaan tietysti miettiä mistä se metallihile sinne on joutunut?
No, ei nyt pelotella enempää. Varmaankin hammaskehästä kun startti sitä jauhaa. :)
Aika tavallista että sitä antureihin joutuu.
Hups. Nopeustunnistimeen ei varmaan starttipöly joudu, vain vauhtipyörän anturiin. Siis kampiakselin.
Metallia kyllä liikkuu sisempänäkin vaihteistossa. :'(