Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: juho82 - 22.08.2024, 22:57:27
-
Eli onko koukku millä korkeudella? Ollu mielessä uusi v60, mut pitäisi pystyä vetämään 1200 respoa. Joskus vedin tuota tyhjänä corollalla nii keulatuki raapi asfalttia risteyksissä..
-
Vaikka auto on aika matala niin koukku on normikorkeudella eli Majava kärry tulee melko vaaterissa perässä.
-
muistaakseni 42cm. kärryä vedetään meilläkin ja 560 Kabea.
-
Jos takajouset on liian löysät, ei sinne oikeen voi mitään laittaa koukkuun.
Toimiville Nivoille O0
-
Jos takajouset on liian löysät, ei sinne oikeen voi mitään laittaa koukkuun.
Toimiville Nivoille O0
Ootko koittanut vetää tuollaisella uudemmalla Volvolla?
-
Mä oon ainakin kiskonut tuolla V90:llä kaikkia mahdollisia kärryjä ja laillisia kuormia 2200 kg saakka. Hyvin tulevat perässä ja suorassa. Ei tuo V60 voi paljon poiketa tässä suhteessa, kun ovat kuitenkin melkein samat autot.
Uutuuttaan perä vähän roikkui jo luonnostaan, mutta laitoin sinne poikittaisjousen päihin muistaakseni 12 mm korotuspalat. Niistä oli sen verran hyötyä, että auto on ilman kuormaa suorassa ja kestää paremmin myös aisapainoa. Ei tosin uutenakaan perä painunut teknisesti liian alas, mutta oli hölmön näköinen.
-
Jos takajouset on liian löysät, ei sinne oikeen voi mitään laittaa koukkuun.
Toimiville Nivoille O0
Ei kai noihin uusiin saa nivoja? Ja ei kai vakio jouset voi ihan kuraa olla?
-
Ootko koittanut vetää tuollaisella uudemmalla Volvolla?
En oo, on vaan tuo vanha veturi, joka kyllä toimii nivoilla. Vaunun lisäksi kiskon puukuormia.
Ei kai noihin uusiin saa nivoja? Ja ei kai vakio jouset voi ihan kuraa olla?
Uudemmista en tiedä - vanhemmassa (-05) ei vakiojousitus ei pelannut alkuunkaan vaunun vedossa, vaunun nokkapyörä otti kontaktia heitoissa.
-
Eli onko koukku millä korkeudella? Ollu mielessä uusi v60, mut pitäisi pystyä vetämään 1200 respoa.
Vetokoukuissa sovelletaan standardia. Yhteisöön liittymisen jälkeen en enää pikaisesti löytänyt dokumenttia, mutta jo omatekoisten koukkujen aikaan nupin korkeus oli määritelty. Tyyppihyväksytyt täyttävät vaatimukset, eikä mikään raavi maata, ellei suurinta sallittua koukkupainoa ylitetä. Ei Volvo myisi vetokoukkua, ellei sillä vetäminen olisi mahdollista :).