Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jari71 - 27.08.2024, 14:55:05
-
Mitkä nuo on nimeltään ja mistä uudet? Katsuri ei osannu sanoa nimikettä
(https://i.ibb.co/v3rYVNg/IMG-0291.jpg) (https://ibb.co/v3rYVNg)
(https://i.ibb.co/4MTPWf3/IMG-0290.jpg) (https://ibb.co/4MTPWf3)
(https://i.ibb.co/HnTmp9P/IMG-0289.jpg) (https://ibb.co/HnTmp9P)
-
Tuossa keskustelua aiheesta:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=144747.0
-
No nuohan ne on, kiitos kauheesti!!
-
Ompa tutun näköisiä. Noita löytyy nelivetoon paremmin purkuna verrattuna etuvetoiseen. Kun nyt muistais sen purkaamon nimen jossa ite kävin kuukausi sitten... Koitan muistella, sielä oli juurikin nelivetoon käypiä. Antoivat ymmärtää jotta niissä on eroa..
Minä hain täältä:
https://backfalt.fi/yhteystiedot/ (https://backfalt.fi/yhteystiedot/)
-
Noistahan sitä tulee tunkkailtua omia.
Ne on ihan terveet 01 ja 02 malleissa. :o
Onko tää joku "parannus" uudemmissa? Olikos tää se 05---> ruostuminen... Alkaa kallistuun jo fordin suuntaan. :2funny:
-
Omassa näkyi ruostuminen kummallisesti.. kuin ois huonosta materiaalista prässätty. Kuin ois kerroksittain kuoriutunu. Ois pitäny ruiskuttaa aineet kun olivat asiallisesti. Samoin kynnyskoteloon ettei ois purki syöpyny..
-
Noistahan sitä tulee tunkkailtua omia.
Ne on ihan terveet 01 ja 02 malleissa. :o
Onko tää joku "parannus" uudemmissa? Olikos tää se 05---> ruostuminen... Alkaa kallistuun jo fordin suuntaan. :2funny:
Olen joutunut vaihtamaan omaan P80 alustaiseen molemmille puolille. Nuo ovat nykyisin katsastajan silmätikkuina ainakin omalla vakiasemalla. Kumpikaan ei ollut vielä edes kovin paha ;D.
Noihin vanhempiin varaosia on jo Motonetissäkin.
-
Ite nostan perän aina noista, niin ei pääse huomaamatta mätänemään :D
Mulla ihan terveet myös, vaikka facelift 2005, eli ei välttämättä ole suoraan faceliftin ongelma.
-
Juu, eilen olin auton alla ja kattelin omasta -01 noita.
Oli ihan kuin uudet, pölyä vähän päällä.
Kyllä noissa täytyy olla joku valmistajan vaihdos ja materiaali vaihtunut huonompaan ja tietenkin halvempaan. >:(
-
Omassa (vanha malli) olivat pitkään, kuin uudet. Alkuperäisissä on hyvä pintakäsittely, mutta kun maali lopulta antautuu, tuho on varma, ellei puhdistus ole säännöllistä ja tiheää. Toki kunnon suojaus on ratkaisu näihinkin.
Varaosaläpysköille en montaa elinvuotta ennusta, jos sellaisenaan asentaa ELK.
-
Omassa (vanha malli) olivat pitkään, kuin uudet. Alkuperäisissä on hyvä pintakäsittely, mutta kun maali lopulta antautuu, tuho on varma, ellei puhdistus ole säännöllistä ja tiheää. Toki kunnon suojaus on ratkaisu näihinkin.
Varaosaläpysköille en montaa elinvuotta ennusta, jos sellaisenaan asentaa ELK.
Pitäsköhän putsata omassa ja ruiskuttaa jotain kotelomassaa päälle. Mun mielestä ei ole ruostuneet mutta musta maali on antautunut paikoitellen. Olen lokareiden sisäpuolet suihkuttanut Wurthin kotelonsuojalla koska Dinitrolia ei ollut ostohetkellä puuilossa. Tarttuu kuin täi tervaan ja tarvii hyvän liuottimen jos väärään kohtaa suihkuttaa ja pitäisi poistaa
-
Pitäsköhän putsata omassa ja ruiskuttaa jotain kotelomassaa päälle. Mun mielestä ei ole ruostuneet mutta musta maali on antautunut paikoitellen. Olen lokareiden sisäpuolet suihkuttanut Wurthin kotelonsuojalla koska Dinitrolia ei ollut ostohetkellä puuilossa. Tarttuu kuin täi tervaan ja tarvii hyvän liuottimen jos väärään kohtaa suihkuttaa ja pitäisi poistaa
Jälkiviisaana suosittelen sekä puhaltaa kura pois noiden "sisältä". Suojata sen jälkeen jotenkin.
-
Lähtikö noi pultit järkivaivalla irti vai oliko ne heittäneet pahasti ruosteesta kiinni?
-
Lähtikö noi pultit järkivaivalla irti vai oliko ne heittäneet pahasti ruosteesta kiinni?
Normaalisti kierre on ollut hyvä, vaikka kanta olisikin paksussa ruosteessa. Jarrulinjanpidikkeen pultin voi joutua katkaisemaan jollei ole antaa lämpöä.