Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: vepeka - 27.08.2024, 20:00:54
-
Tarvehdys pitkästä aikaa. Hankkinnassa volvo v60 bensa,2 L kone, vm2011, aj.120 tkm. Auto tuntuu uskottavalta, ei kiertolainen. Minua ihmetyttää pakoputkien mustat päät. Ennenvanhaan pakoputken päästä näki jos sytytys tai seos suhteet oli kohdilaan. P pää oli kahvin ruskea jne.
Minusta jopa näkyi savun merkkejä putkesta, tosin kylmä oli kone vielä. Kannattaako olla huolissaan vai onko ominaisuus nykyään. Auto huollettu säännöllisesti merkkiliikkeessä, eikä siinä ajossa tunnu mitään poikkeavaa, Onko jollain kokemusta, varmaan on. Neuvosta kiitollinen epätietoinen.?
-
Jos autolla ajetaan paljon lyhyttä matkaa, niin kyllä se mustaa putkenpäät. Olettaisin, että kun autolla ajetaan vain kaupunkia, se ei juuri koskaan pääse täysin lämpöiseksi. Ja kun se ei pääse lämpöiseksi niin moottori käy aina vähän rikkaalla, ja se näkyy sitten mm. pakoputken päiden mustaisuutena.
Sama se on rouvan R60 S Minissä, käy kaupassa tai muilla asioilla, eikä oikein kunnon lenkkiä aja juuri koskaan. Pakoputken päät on mustana.
Kunnon lenkkiä vaan aika-ajoin niin aukee röörit ja pysyy ne putkenkin päät "puhtaina"...
-
Kiitos Jukka, näin vähän päättelinkin mutta kun ei vielä tunne autoa. Ihmettelen vielä sellaista, kun moottorinlämpötilaa ei voi seurata mittarista. Itsellä se on yksi tärkeimmistä seurattavista asioista. Tämä voi olla tapa, kun vanhoilla aina ajanut.
Ei tämäkään tuore enää ole 13 v, mutta sais lämpötilan näyttää. Oliskohan tuo mahdoton viritellä.
Kone niin pölyinen, että ei itsellä koskaan 50 vuotias Amatzon in konehuone ole niin pölyssä. keväällä katsastettu että kait ne päästöt siellä on kattoneet.
-
Eikös se 2-litrainen kone ole fordin nelipyttynen, niin niistä on paljon negatiivisia juttuja, mm. öljynsyöntiä.
-
Moottorilämpöjä voi tarkkailla halvallakin OBD-porttiin liitetyllä diagnostiikkapulikalla älypuhelimen apilla.
Ei sitä tartte jatkuvasti pitää päällä mutta sillontällöin olen omaani tutkinut mihin saakka lämmöt nousee kovassa moottoritieajossa ja kuinka (liian) kylmänä se käy talvella nurkka-ajossa.
-
Eikös se 2-litrainen kone ole fordin nelipyttynen, niin niistä on paljon negatiivisia juttuja, mm. öljynsyöntiä.
Voi se olla ihan Volvon 5-sylinterinenkin vain eri kampuralla eli iskutilavuus 2L
-
Kyllä se mun mielestä on 4 syl. :)
Niitä kakslitrasia vitosia oli vanhemmissa, ns. Italian malli verosyistä.
-
Kyllä tää on nelisylinterinen ja ketjukone. Muuten ihan mukavantuntuinen, käteenkäyvä. Italia selittääkin kun konepeltikin on lasikuitua kait.?