Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Volvosteri - 30.08.2024, 08:59:27
-
Pitäis vaihdella perän ja kulmavaihteen öljyt. Ajattelin tehdä itse ja säästää. Katselin videoita ja ohjeita vaihdosta ja niissä oli hiukan ristiriitoja. Joissain ohjeissa täytettiin ensin öljynpinta täyttöreikään saakka ja sen jälkeen ajettiin vähän aikaa, ja sitten öljyä työnnettiin lisää, että alkaa taas valumaan täyttöreijältä. Sitten proppu kiinni ja se on valmis.
Toisessa ohjeessa ensin täytettiin täyttöreikään asti, jonka jälkeen perästä imettiin 50ml pois öljyä, ja kulmavaihteelta 100ml.
Osaisiko joku sanoa, kuinka se vaihtotyö tehdään OIKEIN? Myös öljy suosituksia otetaan vastaan :)
Autona 2015 xc60 d4 awd.
-
Volvon orkkisöljyä olen käyttänyt ja lisännyt aina x1rää sekaan. Motonetistä tai siniseltä olen hakenut.
Imemällä molemmista ulos ja semmoisella painepumpulla uudet sisään samasta täyttöreijästä.
Tuo öljyn vähentäminen on lähinnä lämpimiin maihin tehty ohje, ettei paahteessa pullauta stefoja ulos. Toki kuumia on kesät nykyään Suomessakin, ettei se vähentäminen väärin ole.
-
Volvon orkkisöljyä olen käyttänyt ja lisännyt aina x1rää sekaan. Motonetistä tai siniseltä olen hakenut.
Imemällä molemmista ulos ja semmoisella painepumpulla uudet sisään samasta täyttöreijästä.
Tuo öljyn vähentäminen on lähinnä lämpimiin maihin tehty ohje, ettei paahteessa pullauta stefoja ulos. Toki kuumia on kesät nykyään Suomessakin, ettei se vähentäminen väärin ole.
Kiitokset 8)