Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: hdkimmo - 02.09.2024, 08:24:16
-
Ohjaustehostimen öljyt lensi/valui pihalle pohjapanssaria pitkin. Alle en ole vielä ryöminyt. Mikähän siellä on hajonnut? Onko ohjausvaihteeseen saatavissa korjaussarjaa? Onko edessä isokin ja hankala työ?
Isot kiitokset kaikista hyvistä vinkeistä ja arvauksista :) Ai niin, auto on Volvo 745 2,3l turbo 1989.
-
Tarkistaisin ensin sen letkun kunnon. Omassani ainakin tuo letku halkesi ihan yllättäen ja sotku oli melkoinen. Helpohko tuo on vaihtaa, hintaa vaan taisi tulla.
-
Helpohko tuo on vaihtaa, hintaa vaan taisi tulla.
Jos mallikohtainen osa vaikuttaa kovin hintavalta niin kävisin kysymässä paikallisesta hydrauliikkaliikkeestä. Jos letku siis on jollain ihan standardipäillä. Maksaa arviolta muutamia kymppejä kun tekevät käypäisen.
-
Varmasti noin onkin, mutta silloin kun omaani kävin kyselemässä, niin täällä "lähikaupassa" olisivat myös tehneet uuden jos vaan olisi sopivat liittimet olleet heillä käytettävissä. Tuosta on aikaa muutama vuosi ja silloin ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin sininen. (olisko ollut jotain 150 €?)
-
Paineletkua saa tarvikkeena ulkomailta.
-
No niin, nyt on ryömitty auton alle.
Hammastangossa on kaksi lyijykynän paksuista metalliputkea, joista yksi vuotaa. Saakohan noita putkia ostettua erikseen vai meneekö koko hammastanko vaihtoon? Toinen kysymys, onko erityisiä kikkoja hammastangon vaihtoon?
Autohan oli volvo 745, 1989, 2,3l turbo. Kiitokset vastauksista.
-
Omassa ysissä just nuissa pikkuputkissa oli neulan mentävä reikä... Ei hyd liikkeistä löytyny pelastusta varmaan wetteri ois ollu vaihtoehto. Vaihoin 740 hammastangon aika iisi vaihtaa
-
Eikö noita putkia romuissa oo. Just vein yhen tangon romuihin ehjillä putkilla. Ku ei kaikkee voi säilyttää vaikka pitäis. Haukkuvat hamsteriks.
Jos siihen mahtuu niin tee jatkopala sille kohtaa niinkuin jarruputkeen. Tosin sekin on nykyään laitonta.
Jarruissa meinaan.
-
Putket tuntiuvat olevan vaikeita löytää, mutta löysin Ruotsista 2kpl PITKIÄ putkia. Kaksi kysymystä kun ei osaa ja tiedä ::)
1. haittaako millään lailla toimintaa jos molemmat putket ovat pitkiä? Jos vaikka lenkille kieputan.
2. mikä on helpoin tapa ilmata ohjaustehostin?
Kiitokset taas jo vastauksista.
-
Ei kai se pituus haittaa, neste kun ei puristu kasaan.
Ilmaus pyörät ylhäällä tai liukkaalla alustalla, nurmikko tjs. Hitaasti pyörität laidasta laitaan(auton käydessä) ja katot ettei haukkaa ilmaa välillä. Riittää siis öljy säiliössä.