Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: ELVIS1991 - 02.09.2024, 18:49:16

Otsikko: Volvo V70 2.0 dpf
Kirjoitti: ELVIS1991 - 02.09.2024, 18:49:16
Mikä ihme Volvoa vaivaa? Nokisuodatin tukossa ilmeisesti, antoi merkkivaloa satunnaisesti. Tankkiin pistetty STP nokisuodatin cleaneri, ei vaikutusta. Auto on suhteellisen tuore tuttavuus minulle ja oli ns. Sika säkissä- ostos joten en tiedä kauan tuollainen valo on vilkkunut. Lisäksi auton käyntiääni ennen kuin sammui ajosta, oli melko brutaali. Kuulosti kuin kiertokangen laakeri vikaa pukkaisi. Mietin voisiko tukkeutunut hiukka suodatin aiheuttaa kalkattavan käymisen? Ilmamassamittari oli öljyn peitossa, mietin onko sitten suutin pettänyt. Mitään kokemusta kellään?
Otsikko: Vs: Volvo V70 2.0 dpf
Kirjoitti: Kojontti - 08.09.2024, 12:10:26
Kalkatus viittaa suutinvikaan ja hyvinkin voi aiheuttaa ongelmia DPF:n kanssa
Otsikko: Vs: Volvo V70 2.0 dpf
Kirjoitti: Vauxi - 19.09.2024, 20:42:34
Aivan umpitukossa oleva dpf muodostaa reippaan vastapaineen pakopuolelle moottoria mikä taas voi aiheuttaa kaikkea kivaa. Tankkiin kaadetava cleaner ei auta yhtään mitään. Pönttö on otettava pois, pestävä/pesetettävä, asennettava takaisin ja merkattava Vidalla tai tai muulla toimivalla ohjelmalla uudeksi. Samalla tietty tarkastettava paine-erotunnistimen letkujen tukkoisuus ja kunto sekä että näyttääkö erotunnistin oikein. Suuttimet voi kilkattaa, egr voi sekoilla ja vuotaa ulos.
Otsikko: Vs: Volvo V70 2.0 dpf
Kirjoitti: jak900 - 19.09.2024, 21:16:19
Vidalla voi seurata suuttimien toimintaa, näkee paine-erot dpf:ltä ja voihan tuohon koittaa pakkopolttoakin, onhan ne tuollakin tokentuneet jos ei kokonasn tukkeessa ole, täyttöasteenhan tuolla myös näkee.