Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Tipu223 - 14.09.2024, 15:23:09
-
Seuraavanlainen ongelma:
2.4 bensa vapari vm. 2001, käynti alkaa pätkimään maantiellä ajettaessa lämpimänä, menee n. 5-10min kunnes alkaa oireilla isolla pätkimisellä, kun pysähtyy niin käynti humppaa ja sitten auto sammuu. Vikakoodi antaa diagnoosiksi 310A Engine speed sensor, value not plausible. Koodin kun nollaa niin voi taas jatkaa ajoa normaalisti.
Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, uusi kaasuläppä vaihdettu, nokka-akselin asentoanturi ja lambda uusittu. Kaikkien liittimet putsattu ja tsekattu.
Onko mitään hajua mistä vikaa kannattaisi lähteä vielä etsimään?
-
Nyt antaa eri vikakoodia taas, P0336 Crankshaft Position Sensor ”A” Circuit Range/Performance ja 310A molemmat.
-
Tarvike antureita? Voihan se olla johto vikaakin, mittaamalla selviää.
-
Vaihdeltu tarvikeanturin Valeo ja Denson anturin väliä. Molemmissa sama ongelma.
-
Hei
Tarkista imusarjan paineanturin alipaineletkun kunto,anturi löytyy lukkopellin alta ja siihen lähtee ohut letku imusarjasta,letku voi olla
hapertunut ja vuotaa.
-
Toi on tsekattu jo, siellä ei vuotoja. Map ja maf tsekattu molemmat. Pitää varmaan purkaa sitä kampiakselin anturin johdotusta, tuntuu että joku siellä käynyt jo koska liitin ei ylety siihen kuuluvaan telineeseen kun johtojen pituus ei riitä.