Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Erimar - 15.09.2024, 23:19:23
-
Olen hankkinut 2011 xc60 d5 momentum Volvon ja siinä on Polttoainekäyttöinen lisälämmitin: Webasto sekä
Polttoainetoiminen lämmitin.
Ei ole ennen moisia ollut. Mitään kaukosäädintä ei mukaan tullut josta noita voisi ohjata, joten onko todellakin niin, että nuo saa päälle vain ajastimella auton viiksestä vai onko kaukosäädin unohtunut matkasta. Olen yrittänyt etsiä, kuuluuko kyseiseen varustelutasoon.
Nähtävästi siis kyseessä on kaksi erillistä lämmitintä
-
Yksi lämmitin siellä vain on. Kauko-ohjain on ollut lisävaruste eikä mielestäni edes kovin yleinen sellainen mitä kyllä suuresti ihmettelen. Vilkun viiksen kautta löytyy suorakäynnistys jolla lämmitin käy 50min, 2 ajastinta (jos on ruksittu varustelistalta uutena), ja automaattikäytön on/off-valinta. Ja jos Volvo on autona uusi tuttavuus, niin niihin ajastimiin laitetaan lähtöaika, eikä suinkaan toivottu lämmityksen aloitusaika. Auto laskee itse ulkolämmöstä ym. tiedoista tarvittavan lämmitysajan.
-
Vdd donglella saat kaukosäädön lämmittimelle ja toimii mistä päin maailmaa vain ja muitakin toimintoja tulee samalla mukana.
-
Jos auton avaimesi on kuusi näppäiminen siihen saa ohjalmoitua webaston kaukokäynnistyksen. Mutta kantama on tosin aika pieni. En ole varma saako myös viisi nappiseenkin
-
Jos auton avaimesi on kuusi näppäiminen siihen saa ohjalmoitua webaston kaukokäynnistyksen. Mutta kantama on tosin aika pieni. En ole varma saako myös viisi nappiseenkin
Lainaan vähän ketjua.. Itellä just vissiin levis tollanen thermo top v ja jos joudun päivittämään vevo tai evo, niin voisiko samalla onnistua tuon ominaisuuden ohjelmointi? Auto 2010 xc60 ja on tuo 6 nappinen avain.
-
Tuliko tuntiraja 800h täyteen vai oikea vika? Tuo on nollattavissa ja kannattaa muutenkin tehdä komponetti testi että ei turhaan lämmitintä aleta vaihtamaan niin kuin monesti tehdään. Itse nollaan noita ja harvemmin tullut oikein vikaa vastaan toki niitäkin välillä on. Tuossa sulla todennäköisesti vielä tt-v webasto jossa tuo kiva tuntilukitus on.
-
2021 vaihdettu ilmeisesti uusi thermo top v. Tunnit näytti n. 430h. Puhallin siinä vielä pöhisi ja koitti koodien nollauksen jälkeen jotain tehdä, mutta kun avasin ja putsasin niin ei enää mitään sano. Polttoainepumppu vaikutti myös kyykähtäneeltä kun ei mitään ääniä kuulu eikä tunnu tavara liikkuvan. Odottelen nyt että uusi dp40 tulee jostain etelästä ja sen jälkeen varmaan johonkin piuhan päähän vietävä. Toki myös vesiletkusta sain liittimen rikki niin pitää sekin jossain välissä paikkailla.
-
Tuollainen tarra oli kun irrottelin
(https://i.ibb.co/C5DMwWPw/20250207-073812.jpg) (https://ibb.co/C5DMwWPw)
-
Ei kait noita ole edes tehty enään tuohon aikaan ja vajaassa neljässä vuodessa käytetty jo 430h ? Joku tuossa ei nyt täsmää, yleensä 2010 tietämillä valmistetuissa vehkeissä polttotunnit alkaneet täyttyä noin 10:ssä vuodessa. Joskus myös muistan nähneeni tt-v mallissa noita vuosilukuja ja vähän ovat ihmetyttäneet, kortin softat olleet kuitenkin tuolta 2010 tienoilta.
-
No joo en kyllä näistä oikein tiedä.. Itselle ensimmäinen diisseli ja volvo. Ollu nyt 5kk itsellä.