Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Lahtin3n_99 - 18.09.2024, 23:47:25
-
Moikka. nyt tarvis vinkkejä, nippoja. kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Potilaana V40 2003, Moottorikoodilla B4204t3, eli 2.0t
Nokka-akseli, vvt pyörä ja kampiakselin ajoitus päin helv... Onko kellään jotain kuvaa tosta kampiakselin ajoitus kohdasta.
Mahdollisesti myös hakusessa tuo nokka-akselin ajoitus työkalu.
Kaikki vinkit, kikkaskonstit, kikkakakkoset ja niin edespäin on enemmän kun sallittua.
-
(https://i.ibb.co/2M4DsQ3/12-15-2011-3-51-49-am.jpg) (https://ibb.co/2M4DsQ3)
Selvempi merkki kampuralla on tuon laipan takana oleva kohouma jonka kuuluu mätsätä tuohon lohkon kohoumaan.
Sen näkee kyllä jos hihnapyörä on pois. Näkee muutenkin mutta huonommin.
Nuo hampaissa olevat urat on kuin hiuksella vedetyt.
Tuossa näkyy se kohouma hammasmerkkien välissä.
(https://i.ibb.co/N31XvsH/Timing-Mark3.jpg) (https://ibb.co/N31XvsH)
-
Jos on nokkapyörät olleet irti nokka-akseleista tarvitset lukitustyökalun jotta nokkien asennot tulevat oikein.
-
Lisätietoa aloitukseen, Nokat eivät ole olleet irti, jakohihna irroitettu jonka seurauksena ajotus päässyt liikahtamaan. Sentakia jakopään lukitustyökalu hakusessa tai joku niksi millä saa nokat lukittua jakohihnan asennuksen ajaksi.
-
Senkus paat merkkeihin ja remmi päälle.