Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mikaeln - 22.09.2024, 11:36:05
-
Mallina s60 2,4 vapari bensa 01vm
Ongelmana siis tyhjäkäynti ongelma lämpimällä koneella. Kylmällä koneella ei ole mitään vikaa. Kierrokset seilailee huolella tyhjäkäynnillä, mutta ajossa ei ainakaan vielä ole suurempaa ongelmaa. Vikakoodeja ei löydy ja kaasuläppäkotelo vaihdettu tällä viikolla merkkiliikkeessä!
Niin mistä nyt lähtisi vikaa etsimään vai onko tuo kaasuläppä jokin "maanantai kappale"?
Kiitos jo nytten vastauksista!
-
1.-MAP-anturi, sen pikkuletkujen kunto.
2.-Oikealla alla etupyörän kohalla, mistä alkaa auton tasainen lattia, noin 7mm muoviputki joka menee tankille, onko poikki juurikin siitä mistä alkaa apurunko.
3.-Imusarjan tiiviste kusee. =koneen käydessä ruiskuta starttipilottia imusarjan juureen.
4.-Alipainepumppu jumissa tai sen letkut murtunu. Vasemmalla edessä konehuoneessa semmonen pöntön näkönen värkki.
5.-Montako kertaa auto seistessä kone sammuksissa kestää painaa jarrupoljinta ennenkö muuttuu kovaks? =Jarruservon mahdollinen vuoto.
6.-Alipainejärjetelmän 3-tie takaiskuventtiili paskana.
-
Livedatalla katsomaan niin ei tarvitse hirveästi arpoa.
-
Jos siellä imuvuoto on niin ei tuo paljoa kerro sen sijainnista.
-
No ei kerro mutta kertoo ne arvot jos siellä on ilmavuotoa, katos kun niitä arvoja pitää osata lukea.
-
Arvot on mukavia muttei silti sijoita vuotoa.
-
No mitä sä nyt tästä jäät jankuttamaan? Kommentoi jos sulla on jotain järkevää neuvoa aloittajalle antaa, ei taida olla. Tuosta ei vielä edes selvitetty johtuuko ilmavuodosta vaiko mistä käynti oireet, luulis nyt merkkiliikkeenkin nyt osaavan vai mistäkö syystä se kaasuläppäkotelo on nyt vaihdettu..
-
Vaihtavat kaasuläppäkotelon monasti ihan varmuudeks kun siitä saa rahaa eivätkä oikeesti pysty paikantaan vikakohtaa.
Ei se merkkiliike takaa sitä että osaavat näitä vanhempia sepittää kun monasti sielläkin on niin nuorta porukkaa töissä ja tiiminvetäjä istuu koneella.
Kaasuläpän luulis olevan kunnossa, kyllä ne testataan tai siis ainakin mitataan ennen myyntiin päästämistä.
Ymmärtäisin tämän myös niin että tuo vika oli jo ennen läpän vaihtoa, silloin sen vikakohteen melkeinpä vois sulkea pois.
Ilmamassamittarin vois kytkeä irti, siis töpsä irti ja kokeilla ajella ilman sitä kun se hetken aikaa on totutellut peruskarttoihin. Jos se on pikkasen vialla niin voi tehdä tuollaistakin eikä laukaise vikakoodia.
Tuo temppu tekee tietysti vian ja se on kokeilun jälkeen kuitattava pois.
Mielestäni tässä nyt oli jotain järkeä ... ::)