Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volvosuhari - 16.01.2012, 07:39:49
-
Joo, on tää "hauskaa" tää volvoilu. Nyt on vuorossa pojan 740 sedan, sen joutokäynti on popopottpopopopo jne. Ajossa ei mitään erikoista, kiihtyy ja kulkee normaalisti. Eli olettaisin ettei venttiili oo palanut. Tää perustuu edellisten kulkimien venttiilipalamisiin. Jos venttiili olis palanut niin eipä kiihtyis eikä kulku maistuis. Joku tossa nyt mättää, mut mikä, kertokaas viisaammat.
-
Pakosarjan tiiviste?
-
Kaasarin tyhjäkäyntiseokset pielessä?
-
Tyhjäkäyntisolenoidin virta kaasarissa? Imuvuodot?
-
Tyhjäkäyntisolenoidin virta kaasarissa? Imuvuodot?
Tjaah, voi hyvinkin olla, muistaaksein se ei reagoi mitenkään vaikka johdon ottaa irti, eli joutokäyntiventtiili ei saa virtaa. Mistähän ton venttiilin virta kulkee, sulakkeet ovat ehjiä. Tässä on muutenkin kyseessä jonkun "autosähköasentajaksi" itseään luulleen virityksiä vähän siellä ja täällä. Voi kun joskus saatas laki, joka kieltäis autosähköstä ymmärtämättömien virittelyt.
Miten on, eikös tuon venttiilin pitäs sulkee joutokäyntipiiri, eli se ei kävisi ollenkaan jos venttiili ei saa virtaa. tietenkin voi olla niin, että venttiili on viallinen. Imuvuotoja emme ole löytäneet.
-
Tyhjäkäyntisolenoidin virta kaasarissa? Imuvuodot?
Katsastuksessa 6/-11 ei päästöarvoissa ollut mitään huomautettaavaa. Nää popotukset on ilmenneet vasta äskettäin enkä tiedä olisko kaasaria kukaan käynyt ns. piruuttaan kääntelemässä. Polttoaineen kulutus on kuulemma jonkun verran isompi mitä normaalisti.
Olisiko teillä kellään muistikuvaa joutokäynnin säätöruuvien kierroksista joilla käynti olisi suunnilleen kohillaan..
Muistelen, että ilmaruuvin (se jousikuormitteinen isokantainen ruuvi kaasarin vasemmalla puolella.) pitäis olla jotain 1½ -2 kierrosta auki ja kaasarin etupuolella jalassa oleva ruuvi jotain 5-8 kierr. auki. En viittis alkaa niitä kiertelemään ja kokeilemaan. Pitäisi olla ees jonkinlainen haarukka mistä lähtee hakemaan.
-
Miten on, eikös tuon venttiilin pitäs sulkee joutokäyntipiiri, eli se ei kävisi ollenkaan jos venttiili ei saa virtaa. tietenkin voi olla niin, että venttiili on viallinen.
Jep. Jos tuosta nyppää johdon irti, koneen pitäisi sammua. Sen toimintaa voi toki irrallaan testata, maadoitusta runkoon ja virtaa liittimeen, pitäisi napsahtaa auki.h