Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: raslak tuuheapää - 23.09.2024, 18:31:56
-
Vaihdoin lämppärin kennon tuohon kohta 20v. 2.5 turbo volvoon, ajettu 447000km. Ei lämpiä vieläkään. Voiko noita läppien asentoja kääntää mitenkään käsin. Vois edes jotain kokeilla. Ei enää oikein olis paukkuja lähtee huoltoja kiertelemään. Aapuuvva... Ilmastointi on kompuran osalta poistettu käytöstä....
-
Hei
Saattaisi olla se ilmastointnin/lämmityslaitteen säätöpaneli vikaantunut
-
Olisko vikojen luku CCM:stä kova sana?
Climate control module.
-
Oliko niin että sulla oli vida käytössä? Läppien kalibrointia kannattaa kokeilla jos ei mitään koodeja ole päällä.
-
Onko kukaan purkanut niitä läppiä esille. Voiko niitä kääntää mekaanisesti...Oli kysymys...
-
Saa niitä käännettyä niistä moottoreiden ohjaamista vivustoista mutta jos ne ei itsellään käänny paneelista ohjaamalla niin vikaa siellä jossain on, moottorit ensin irti jos vääntelemään lähtee..
-
Kuskin puolelta helppo katsoa liikkuuko säätö. Ottaa jalkatilan pohjapaneelin pois ja vivusto näkyy lämppärinkennon yläpuolella.
-
Kattelen kohta autocomilla, jos jotain löytys...Jatketaan sitten ;)
-
Autocom näytti selkeesti vian olevan ohjaamon haistelijassa. Olen sitä koittanut jo aiemmin imuroida / putsailla, ei näemmä ollut apua. Onko tuohon sitten viisainta kuitenkin tilata uusi ohjauspaneeli esim. ovokolta. Näyttäisi 30-40€ maksavan...
-
Pura se radio/lämmityslaitteen paneeli irti niin sen jälkeen pääset siihen anturiin paremmin käsiksi..
Joskus ollut vaan moskaa siellä sisäpuolella niin purkamalla sen anturin esille saa sen paremmin puhdistettua.
Tuossa paneelin purkuohjetta:
https://www.youtube.com/watch?v=mng2EqtHN14
https://www.youtube.com/watch?v=riC13zbjdgg
-
Voishan tuon lämpövastuksen tutkia / vaihtaa. 10kohm 25* vastuksen löytää kyllä. Onko siitäkään apua. Entäs tuo paneelin vaihto, tarviiko se tosiaan käyttää Volvolla ohjelmoimassa autoon.....(näppäimistö tökkii, en saa kaikkia merkkejä, siksi pisteitä)......
-
Samalla osanumerolla olevat lämmönsäädinpaneelit on toimineet suoraan.
-
Tuo paperinen numerolappu paneelin takana, lienee oikea numero. 227991C
(https://i.ibb.co/HVvZRNF/IMG-20240926-173403.jpg) (https://ibb.co/HVvZRNF)
-
Tuo paperinen numerolappu paneelin takana, lienee oikea numero. 227991C
(https://i.ibb.co/HVvZRNF/IMG-20240926-173403.jpg) (https://ibb.co/HVvZRNF)
Ei taida olla on yleensä paneelin alakulmassa jommalla kummalla puolella. Sun auton VIN koodilla vois löytyä skandixin sivulta oikea ccm:n osa numero.
-
(https://i.ibb.co/jgJFJbQ/IMG-20240930-140517.jpg) (https://ibb.co/jgJFJbQ)
(https://i.ibb.co/LPZqC9Z/IMG-20240930-141625-1.jpg) (https://ibb.co/LPZqC9Z)
-
Kuvat
-
Ei ollut apua vastuksen vaihdostakaan.. Mistähän löytyisi näillä numeroilla paneeli:
(https://i.ibb.co/M17kL1K/IMG-20241001-135857.jpg) (https://ibb.co/M17kL1K)
-
Ei ollut apua vastuksen vaihdostakaan.. Mistähän löytyisi näillä numeroilla paneeli:
(https://i.ibb.co/M17kL1K/IMG-20241001-135857.jpg) (https://ibb.co/M17kL1K)
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/OEM/30746022
https://www.sercap.fi/category/318/ccm
-
Yksi tulee huomenna, palataan kokeilun jälkeen.
-
Vaihdoin säätöpaneelin, kaikki toiminnot toimivat normaalisti. (Srs valokin syttyi niin kuin aina, kuitattava ) Ainoa vika, että edelleen tulee vain haaleaa ilmaa. Kaippa ne läpät ja jläppämoottorit on alettava kaivamaan esille! Lukija herjaa edelleen ilmastoinnin säädintä...
-
Vaihdoin säätöpaneelin, kaikki toiminnot toimivat normaalisti. (Srs valokin syttyi niin kuin aina, kuitattava ) Ainoa vika, että edelleen tulee vain haaleaa ilmaa. Kaippa ne läpät ja jläppämoottorit on alettava kaivamaan esille! Lukija herjaa edelleen ilmastoinnin säädintä...
Hei
Kannataisi varmaankin nyt ensin kalibroida ne läpät ja sen jälkeen sitten
katsoa toimiiko systeemi.
-
Mitenhän sellainen tapahtuu?
-
Mitenhän sellainen tapahtuu?
Ainoastaan VIDALLA onnistuu, mutta katoppa kuskin jalkatilaan niin siellä on se varsi joka liikuttaa lämmönsäädin läppää ja sitten käännät säätimestä TÄYS KUUMALLE <--> TÄYS KYLMÄLLE liikkuuko varsi vai onko poikki. tuolla täys kuuma ja täys kylmä venkuloinnilla voit saada lappä moottorin liikkeelle ja puhaltamaan kuumaa. TIETENKI minkä kennon sinne laitoit noin nissenssit sun muut on aika surkeita, ei tuu ei sitten millään kuumaa MUTTA MAHLE BEHR:llä tulee joka on volvon orginaali.
-
Sama vika ollut jo aloittaessa, kennossa ei ole vikaa.