Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Miksa89 - 24.09.2024, 05:56:50

Otsikko: VR-anturin sijainti triggerin hampaisiin nähden.
Kirjoitti: Miksa89 - 24.09.2024, 05:56:50
 Elikkäs kun triggerihammastus on tuollainen että anturi lukee hampaan kylkeä niin onko parempi että anturi on lähempänä hampaan kärkeä kuin keskellä hammasta?
Hampaat on 6x6mm.


(https://i.ibb.co/zPJ3Vjw/IMG-20240920-193631.jpg) (https://ibb.co/zPJ3Vjw)

Anturi tulee sivulta päin,alla kuva siitä.


(https://i.ibb.co/ZTQgr82/IMG-20240922-191708.jpg) (https://ibb.co/ZTQgr82)
Otsikko: Vs: VR-anturin sijainti triggerin hampaisiin nähden.
Kirjoitti: Xuppo - 24.09.2024, 08:45:27
Keskemmältä hammasta pitäisi tulla vahvempi signaali.
Kuvasta päätellen VR tyyppinen anturi niin jos anturin päässä on metalli nasta näkyvissä tulisi sen osua koko alaltaan hampaan päälle parhaan signaali vahvuuden saamiseksi.
Otsikko: Vs: VR-anturin sijainti triggerin hampaisiin nähden.
Kirjoitti: Keme - 24.09.2024, 09:12:22
Elikkäs kun triggerihammastus on tuollainen että anturi lukee hampaan kylkeä niin onko parempi että anturi on lähempänä hampaan kärkeä kuin keskellä hammasta?
Hampaat on 6x6mm.

(https://i.ibb.co/zPJ3Vjw/IMG-20240920-193631.jpg) (https://ibb.co/zPJ3Vjw)

Anturi tulee sivulta päin,alla kuva siitä.

Paljonkohan noi lisut pyrkii aukeamaan korkeammilla kierroksilla? Eiköhän tolla kuitenkin saa koneen käyntiin ja tyhjäkäyntiasetukset kohdilleen.
Otsikko: Vs: VR-anturin sijainti triggerin hampaisiin nähden.
Kirjoitti: Miksa89 - 24.09.2024, 09:42:52
Keskemmältä hammasta pitäisi tulla vahvempi signaali.
Kuvasta päätellen VR tyyppinen anturi niin jos anturin päässä on metalli nasta näkyvissä tulisi sen osua koko alaltaan hampaan päälle parhaan signaali vahvuuden saamiseksi.

Juu VR-anturi kyseessä.
Ei näy metalli nastaa mutta semmonen varmaan 8mm halkasijainen rinkula päässä.
Mahtaako anturi seota/ottaa häiriöö kun jos anturi keskellä hammasta niin hanpaiden pohjat on sen verran lähellä?

Paljonkohan noi lisut pyrkii aukeamaan korkeammilla kierroksilla? Eiköhän tolla kuitenkin saa koneen käyntiin ja tyhjäkäyntiasetukset kohdilleen.

Tuo on itselläkin ollut mielessä, mutta tarkotus testata tuota hihnapyörää ensin normi jakajasytkän kans niin näkee pysyykö muodossaan vai mitä tapahtuu ilman että anturi oksentaa jos levähtääkin hampaat.
1.5mm paksua matskua kuitenkin mutta sitä ei kyllä tiedä ennenkun koittaa.

Mutta vaikka ei kestäiskään niin ei olis iso tappio kun kustannukset oli suunnilleen 20min omaa aikaa ton jyrsintään.  :)

E: Laskurilla katsoin että hammas painaa 0.5g ja 7800rpm 140mm kehällä siihen kohdistuisi 24N voima eli joku 2.4kg massaa vastaisi. Tuskin käytännössä ihan noin menee mutta ei pahalta kuulosta omasta mielestä?
Otsikko: Vs: VR-anturin sijainti triggerin hampaisiin nähden.
Kirjoitti: Keme - 24.09.2024, 10:20:33
1.5mm paksua matskua kuitenkin mutta sitä ei kyllä tiedä ennenkun koittaa.
Eiköhän se aukea. Tyhjäkäynnillä varmaa vielä toimii ihan hyvi.
Otsikko: Vs: VR-anturin sijainti triggerin hampaisiin nähden.
Kirjoitti: Miksa89 - 24.09.2024, 10:53:11
Eiköhän se aukea. Tyhjäkäynnillä varmaa vielä toimii ihan hyvi.

Se voi kyllä olla. Tyhjäkäynti ei paljoo lohduta  ;D
Otsikko: Vs: VR-anturin sijainti triggerin hampaisiin nähden.
Kirjoitti: Keme - 24.09.2024, 15:31:57
Tyhjäkäynti ei paljoo lohduta  ;D
Yritin löytää jotain positiivista tuosta toteutuksesta
Otsikko: Vs: VR-anturin sijainti triggerin hampaisiin nähden.
Kirjoitti: Miksa89 - 24.09.2024, 15:50:58
Yritin löytää jotain positiivista tuosta toteutuksesta

Normaali 36-1 triggerikehä ja anturi lukemaan hampaan päästä on sit se oikee tapa? Kuinkas paksu sen triggerin pitää olla että olis oikeesti hyvä?
Otsikko: Vs: VR-anturin sijainti triggerin hampaisiin nähden.
Kirjoitti: Juzi - 24.09.2024, 16:22:35
kyllä toi voi olla ihan toimiva. kokeilemalla selviää
Otsikko: Vs: VR-anturin sijainti triggerin hampaisiin nähden.
Kirjoitti: Kulmamies - 24.09.2024, 16:49:48
Ei varmasti ala hampaat leviämään kierroksilla.

Se miten paljon tuollainen peltinen pyörä ylipäätään voblaa kierroksilla saattaa olla eri juttu. Jotkut anturit ovat tarkkoja ilmavälistä, niin se saattaa vaihdella, jos pyörä vipottaa. Tuskin kyllä sekään muodostuu ongelmaksi.
Otsikko: Vs: VR-anturin sijainti triggerin hampaisiin nähden.
Kirjoitti: Miksa89 - 24.09.2024, 17:43:53
Ei varmasti ala hampaat leviämään kierroksilla.

Se miten paljon tuollainen peltinen pyörä ylipäätään voblaa kierroksilla saattaa olla eri juttu. Jotkut anturit ovat tarkkoja ilmavälistä, niin se saattaa vaihdella, jos pyörä vipottaa. Tuskin kyllä sekään muodostuu ongelmaksi.

Okei  :)

Juu tuota kans mietin että jos viipottaa niin jyrsis pyörän ulkokehän mukaan keskitys reijän sillain että lähtee puhtaaks ja vetäis jokunen hefti holkkiin ja sorvais pyörän uutta keskitysolaketta vastaavan kokoiseks.

Enihau aikalailla simppelimpi toi silti on vaikka joutus tekeenkin ton yllämainitun ettei viipota verrattuna siihen että tekis alumiinisen hihnapyörän ja siihen "normaalin" triggeri kehän pulteilla kiinni.  :)

Mahtaako olla parempi laittaa anturi karvan lähemmäs hampaan kärkeä kuin puoliväliin hammasta.