Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Teba - 06.10.2024, 22:21:24
-
Talven aikana papan helmeileviin olisi tarkoitus rakentaa 300tkm b230fk aihiosta 300-400 hevon tiluksille soveltuva motti. Mieli tekisi säätötekniikkaa lukeneena perehtyä speeduinon sielunelämään, mutta voipi mennä koneteekkarille turhan hankalaksi.
Kaikki vinkit, nippelit ja suulliset perimätiedot ovat tervetulleita.
Tilaukseen lähtee näillä puheilla ainakin H-profiilit ja peltinahka, sekä mahdollisimman paljon tiivisteitä jne. Kaikkea kisahilpettä saa myös kaupata varsin vapaasti! Sijaitsen Otaniemessä.
Päivittelen tänne sitä mukaa, kun projekti etenee.
(https://i.ibb.co/SQSpvTN/setit.jpg) (https://ibb.co/SQSpvTN)
-Tepi
-
Päivitystä tiluksista;
-600 hevon pakosarja harkinnassa.
-Moottorinohjaus kolikkoa heittämällä Speeduuno/Maxxecu aika se ja sama. Kouluprojektina menisi Speeduino kivemmin saisi noppia samalla.
-Perä pysyy toistaiseksi vakiona avoimena, ehjä torseni sitten, kun on taas leikkirahaa. Shimmataan samalla; tähän myös kiva saada lisätetoa jos suullinen perimätieto suo.
-Turboahdin hx35/hx40? ratamukavuus ykkösprio, haetaan 350-400 hevon.
-b230fk alakerta -> yläkerta b230et suoraan päikseen, ellei tule touhurahaa tilata kisaveivejä tässä lähitulevaisuudessa.
-kytkimen päivitys?
-Kestäneekö vakioloota laisinkaan, nappivitonen onpi.
Muita avoimia kysymyksiä:
-Budjettivinkkejä otetaan vastaan.
-Myös "ehjiä etulokareita saa tarjota ratakäyttöön, nykyiset liian hyvässä maalissa, että ei raaski alustan takia pitää. Laitan löysemmälle, eli pitäis rullata kaaret.
-sepi
-
Moi ja tervetuloa foorumille. Ehdottaisin aiheen siirtoa projektipuolelle, jos autosta on tarkoitus tarinoida sitä mukaa kun se valmistuu?
Vakiokytkin ja loota tulee todennäköisesti kestämään haettua tehoa kovin lyhytaikaisesti.
Vakiocooleri on melko ahdistava, suosittelen vaihtoa paremmin virtaavaan alumiiniseen.
-
No vakiokytkin ei pidä kunnolla reilua kahtasataakaan ja m46 laatikko hukkaa hampaat johonkin ... :2funny:
Kai se näissä vakiolootissa on se kolmonen kovilla kun otetaan vääntöä, akseli taipuu, ratasote menee hampaan kärjille, tätsit.
-
Moikka vaan konossööreille,
Saa tän mun puolesta siirtää rojektipuolellekin (itse en osaa ":D"), wapuksi valmista ois tavotteena, mutta tuskinpa riittää dippatyön ohella jaksaminen.
Br,
itseni
-
Suosittelen aivan ehdottomasti maxxecun ohjainta. Suomi täynnä tukea ja säätäjiä, sille on syynsä että maksaa reilusti enemmän mutta on siinä kyllä raha tallessa. Toimii kuin ihmisen mieli ja turvarajat, ahtopaineet ja kaikki helposti säädettävissä.Speeduino on vähän semmonen että kai sillä klapikonetta kykenee ohjaamaan.
-
Jeppistä, eipä tuo Speeduino ole mikään unelma, lähinnä keino kalastella noppia yliopistolta, kun sen sais sinne erikoistyönä vääntää. Täytyypä varmistaa, onko mahdollista huijau maxxeculla toteuttaa kurssin puolesta. Itsekin maxxecun suuntaan taivun aavistuksen verran :)